Den rosa torsdagen

Påsklov nu! Det lilla lov jag får, i och med att jag jobbade idag och ska jobba på måndag... Men det känns extremt lyxigt! Jag inledde med att bli bjuden på lunch på Saigon av mamma och pappa och sedan tog jag en shoppingsväng med Klara och Michelle. Nice. Jag känner mig så rik för tillfället att jag faktiskt får unna mig! Vi tog en paus i shoppingen med fika på Wayne's och där drack jag en otroligt god chailatte med soyamjölk. Det är riktigt trevligt där för man har perfekt utsikt för att sitta och spana på människorna nedanför. (Eller på den sjukt snygga servitören! Det är stört att bara jag tyckte att han såg bra ut, de andra har verkligen ingen smak alls. Skumt. Michelle gillar liksom britter, hur oläckra är inte dom!?) Efter fikat bekräftade vi igen att Örebro inte direkt  är en shoppingstad, men jag hittade faktiskt några tröjor på slutet, helt okej och jag blev, trots tre inledande timmar av letande utan resultat, nöjd med inköpsrundan. Efter spatserandet på stadens gator gick vi hem till Käll och lagade middag. Spaghetti och tomatsås med gröna linser och soyabönor. Riktigt gott! Det var mysigt att hänga vi scouter igen. Väl i mitt eget hems lugna vrå har jag druckit grönt te och kollat på Next på MTV med mamma och pappa. Pappa tyckte det var asdåligt och mamma skrattade mest. De är roliga, föräldrarna. Imorgon ska jag hänga med dem ut på landet och hjälpa dem med trädgårdsarbetet. Kan bli intressant, förra året råkade jag nämligen klippa av rosen pappa nyss planterat för att jag tyckte att den var i vägen. Inte så populärt, men ganska kul såhär i efterhand...

Det har varit en mycket  trevligt skärtorsdag. Och jag fick ett påskägg av min chef, hur gulligt är inte det!?

Imorrn ska det bli fest! Fullt ös medvetslös kommer att vara min melodi, are you up for the challenge Amanda?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0