Fyra dagars Fullt ös medvetslös!

Med tanke på allt "fullt ös medvetslös" festande som denna helg inneburit ligger vi nu efter i bloggandet, så här kommer en fartfylld påskupdate!


Långfredagen började med ett frenetiskt städande av mitt rum. Allting skulle skakas, möbler flyttas runt för att komma åt varenda skrymsle och sängen bäddas rent. Detta även kallat den stora Påskstädningen. Visst, det är jobbigt att städa men det finns inget härligare än ett rent rum, det luktar så gott och fräscht!


Sen var det dags för påskmiddagen, vi är ju inte så mycket för högtider och maten som kommer med högtiderna i detta hem. Så mamma gjorde massa röror, smördegsrullar och annat smått och gott som ändå på något sätt andades påsk. Det var otroligt gott och jag åt tills jag nästan storknade.


Sedan tog fullt ös medvetslös sin början. Förfest hemma hos John med många gamla klassisar, vilket var väldigt trevligt! Alkoholen flödade väldigt mycket den också, vilket märktes mer på vissa, haha. Men jag var på en så sjukt bra nivå hela kvällen, den perfekta fyllan helt enkelt! Det är så jävla najs.
Jag ringde till taxi! Det var bland de roligaste samtalen jag gjort i mitt liv och så här i efterhand tycker jag lite synd om människan i andra änden. Hur lätt kan det vara att förstå något när en människa sluddrar fram: "Jag vill ha en taxi..SCHH!...1,2,3,4,5,6,7 - en stor taxi vill jag nog till och med ha!När kommer den? NU? Coolt!" Stackars människa.
Men taxin tog oss till Stället, jag har inte jättemånga minnen därifrån, bara att Frida förlorade klunsen som gjorde att hon fick bjuda alla på cider. Fint!
Efterfest hos John..jag läste tonårsparlören och skrattade väldigt mycket! Sjukt rolig bok faktiskt.
Sen sov jag och Michelle hos Lovisa. Tre stycken i en säng; aningen trångt, väldigt mysigt och antingen för varmt  eller för kallt.
Långfredagen blev en väldigt lång fredag men en jävligt bra fredag!


--------------------------------------------------------------------------------

Vi vaknade kristligt tidigt för att ha varit ute kvällen innan.

Vi satt vid kanotföreningen i några timmar och solade och spelade Finns i sjön, lagom spelnivå på bakfyllan liksom. Jag vann! (Efter kluns iofs) Men jag är jävligt bra på Finns i sjön! ^^


Hem, lunch and then back to party!


Påskaftonsupdaten skrevs ju faktiskt på natten där så den får vara som den är. För jag tycker vi lyckades väldigt bra med den!


--------------------------------------------------------------------------------

Innebandyträningen var jävligt värd även om det var stööört jobbigt att gå upp. Men det är bra att röra sig när man är bakis.


På eftermiddagen blev det ännu mer rörelse, påskfotbollen stod på schemat. Det bästa var ändå när jag skulle försöka lära Lovisa att få kontroll på en fotboll. Haha, det var väldigt roligt! Men det blev bara bättre och bättre och hon räddade alltför många av mina målchanser. Men jag lyckades ju i alla fall lära henne något, det är positivt!


Mao Peng och TP styrdes hos Frida med massa folk, trevligt. Jag, Lovisa och Michelle vann ju självklart TPt. (Jag räknar det som en vinst då vi hade flest tårtbitar när vi skulle gå)


Och på vägen hem kände jag det medvetslösa i Fullt ös medvetslös börja verka. Vilket endast innebär att vi lyckats jävligt bra med helgen! Jag är fett nöjd!
 
--------------------------------------------------------------------------------

Efter 13 timmars sömn kände jag mig som en helt ny människa. Det var otroligt skönt och jag gillar verkligen att sova!


En perfekt avslutning på påskhelgen innebar O.C. med mängder av glass, kolasås och snickerskaka.


Och jag måste säga att våra geografikunskaper är bäst i världen, haha. Men till vårat eget försvar måste ju sägas att Bali är en jävligt liten ö! Fruktansvärt liten faktiskt. Man lär sig något nytt varje dag, så sant. Och kunskap är positivt!


/ A


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0