Kaa-ching!

Fredagar är alltid så sjukt sköna, speciellt på jobbet. För det är aldrig mycket post på fredagar, vilket innebär att man ibland får sluta tidigare. Idag fick jag gå hem halv tre för att det inte fanns något att göra. Jag gillart verkligen!
Och så är det ju lönefredag också, kaa-ching!

Resten av fredagen har fortsatt i samma lugna tempo, det har varit en väldigt avkopplande dag. Den första lugna fredagen på länge känns det som, så det har varit najs.
Visserligen fick jag utföra lite trädgårdsarbete efter jobbet; göra snyggt kring vinbärs- och krusbärsbuskarna, lägga täckbark typ överallt och vattna hela baksidan. Mina föräldrar har fått för sig att trädgårdsarbetet är min nya grej. Men jag har aldrig haft gröna fingrar, och jag är ju faktiskt allergisk mot allt som finns i en trädgård. Fast jag måste säga att jag ändå gillar trädgårdsarbete, för man kan ju göra det jävligt snyggt, och jag gillar när man gör saker och resultatet blir bra och snyggt liksom. Så jag tror jag sköter trägårn i sommar.

Vi hade grillpremiär idag, grillat kött är så stört gott. Det är full njutning!

Resten av kvällen har jag pärlat; alltså varit kreativ, fingerfärdig och tålmodig. Men det är väldigt avkopplande att pärla och resultatet blir oftast snyggt. Det jag gör nu kräver sju pärlplattor, mindsick! Det har tagit fyra timmar att pärla klart, nu ska det bara strykas sen upp på väggen, och jag är stört nöjd! Great success.

/ Pärlplattan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0