Alkohol och armémusik..

Helgerna går så fort och är så händelsefulla så bloggen hinns antingen inte riktigt med eller så är man inte riktigt i rätt tillstånd för att skriva vid hemkomst ;) Så helgupdate följer:

Fredagar är ju alltid fredagar, och man är så nöjd med livet, just för att det är fredag och två dagars ledighet väntar.
På kvällen var det förfest/häng med Sanna och Karin. Det var väldigt länge sedan jag träffade Karin så det var väldigt trevligt att träffa henne. Vi spelade pyramidölspelet, och jag tror att jag fick typ alla klunkar. Och att inta mängder med groggar sittandes på ett golv är inte det bästa receptet till framgång.
Men jag hade ändå väldigt roligt, och jag vet att Elias tyckte det var väldigt roligt när jag kom hem till honom och började sjunga på Agnes - Love, Love, Love. Jag minns det inte, men jag har hört om det. Lovisa uppskattade tydligen inte mitt väldigt onyktra sällskap, konstigt...;)

Helt otroligt nog så var jag inte alls bakis när jag vaknade vid 12-tiden på lördagen. Helt sjukt! Jag blir alltid bakis. Men jag gillar verkligen när jag inte blir bakis! Dagen efter blir så mycket lättare att genomleva då. Jag var till och med så pigg att jag följde med päronen till Mellringetippen och slängde skräp. Sen fixade jag till rosenbuskarna i trädgården, hjälpte till att lägga ut trallen och skalade potatis. Mina föräldrar uppskattade verkligen all hjälp, och föräldrars uppskattning är alltid fint, för då kan man chilla i några dagar och ligga på latsidan liksom.
På kvällen hängde vi hemma hos Michelle med nachochipsen, 3,5orna, 2,25orna, rödvinet och musiken. Jag drack 2,25or..det blir man inte så uppkäftig av, men Lovisa och Michelle blev aningen berusade, det var roligt. Du ser Lovisa, jag uppskattar erat onyktra sällskap men du uppskattar inte mitt? Skärpning ;) Se det positiva liksom, hehe.
Det slutade i alla fall med att vi sov hemma hos Lovisa, once again trångt men mysigt. Denna gången hade vi dock två täcken. Det var väldigt bra och inte alls lika kallt som förra gången.

Dagens innebandyträning började intressant då man tydligen måste boka om halltiden efter ett visst datum, hur ska jag veta det liksom? Men vi fick låna basketbollar av min snälla gamla idrottslärare och värmde helt enkelt upp med knock out (?). Sen körde vi innebandy, funny as usual. Dock var väl mognadhetsnivån på träningen inte så hög, men det gör det ju bara lite roligare.
Sen var det så dags för AMKs premiärkonsert. Både jag och Lovisa var väldigt otaggade, men vi försökte tagga genom att (olagligt) plocka påskliljor på Stortorget för att ge till Josefin. Men jävlar vad positivt överraskad jag blev av konserten, jag ville inte att det skulle ta slut. Det var stört bra! Och försteklarinetten var så sjukt rolig, han verkligen njöt av hela grejen och man kunde inte annat än le när man såg honom in action! Det hela fulländades när dirigenten stod och diggade till Tom Jones Sex Bomb! Konserten avslutades med den svenska nationalsången, vi stod upp och sjöng med och jag kände mig uppfylld av patriotism! Fina grejer!
Sen gick vi hem till Lovisa och kollade på en Filip&Fredrik DVD som dom gjorde innan de var kända, med sjuka upptåg. Stört roligt, jag tror att jag kanske måste börja omprioritera mitt ogillande mot herrarna. De kan faktiskt vara sjukt roliga!


Ny vecka med nya positiva tankar stundar.
Jag ska jobba helvecka för första gången på typ 3 månader, vilket jag skulle kunna tycka är jobbigt men jag ser det positivt och tänker mer pengar till mig!

CiaoCaio! / A



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0