Spontanitet is the shit

Igår var mitt internet segt och jag var trött, så jag orkade inte skriva något. Men jag hade många fina stunder igår, speciellt när vi åt på Värmlands-Närke och jag åt min favvo med trattkantareller, curry och banan. Amanda var äcklad men jag tuggade nöjt i mig hela (!) pizzan. Där taggade vi främst för sommaren, jag gick dit i ballerinaskor och jeansshorts och kände mig somrig bara därför. Vi kom även på högtflygande planer inför påskafton, styrning av groggbrännboll och nittiotalsklubb bland annat. Det kommer att bli så bra, jag känner det på mig.

Min nya grej är att vara spontan, så efter pizzaätandet bestämde vi oss plötsligt för att styra supande utomhus, typisk sommaraktivitet liksom. Det var nice, Michelle kom till oss i Stadsparken där vi först gungade lite, sedan drog vi alla tre till bron på holmen, den vi satt och drack på förra året med alla möjliga människor i klassen. Irish coffee är dock inte min grej, speciellt inte den som är gjord på kaffeextrakt. Annars var det mycket trevligt och det hela avslutades sedan i mitt kök med Hultsfredsplanerande. Temat är en viktig detalj och nu lutar det åt sport vilket kan bli sjukt taggat och jävligt bra! Åh festival.. Jag ska börja lyssna på banden som kommer dit nu ordentligt så jag har lite mer koll. Men det är ju också många klassiska oldisar som jag redan har koll på och som bara ska bli skoj att höra på nytt.

Igår arbetade jag också och det var kul att hänga lite med Anton igen, jag hade glömt att han är så rolig att snacka med. Han försökte lära mig att köra en av de små truckarna man flyttar backarna med, men det var dock inte min grej. Fast kul var det! Jag skrattade jättemycket, mest åt mig själv, vilket man också måste kunna göra ibland. När jag kom hem berättade mamma, som varit i Sthlm och hälsat på vänner, att Nils, hennes kompis son, var taggad på att träffa mig. Det tyckte jag lät förvånande, han har inte direkt hyst några varma känslor för mig innan, tvärtom. Men folk förändras, jag ska lätt ge honom en andra chans och satsar därför på att planera in ett besök i storstaden snart, måste ju hälsa på Sofie också som jag lovat. De bor i Vällingby båda två så det är lätt att göra två flugor på smällen i och med att en resa räcker till båda besöken.

Det var gårdagens starkast lysande ögonblick, och nu tänkte jag ta dagens:

Idag spelade vi innebandy i två timmar i Lundyskolans lilla hall och det var skitkul faktiskt. Fastän vi bara var fem personer så gick det att få hyfsat bra spel. Jag gjorde många fina dragningar på Elias x2 och vi tjejer spöade dem med 2-1 i matcher. Hah! Ägande. Innebandyn var det glimmande guldkornet, jag kan inte säga att det var mycket annat som kändes så nice i och med den extrema huvudvärk jag fick på eftermiddagen... Men amanda kan säkert berätta om hur kul det var när jag kom till henne, lade mig i hennes säng och typ sov i några timmar. Halvsov för det mesta, men sov på riktigt stundtals. Det var i och för sig en kul grej att göra eftersom jag verkligen taggat innan för spelkväll... Där snuvade jag henne på konfekten! Hon hade Michelle så jag tror inte att det gör så mycket, men lite drygt var det kanske. En otroligt trevlig stund nu på kvällskvisten var dock när jag vaknat och vi tittade på Animal Planet och världens sötaste gepardunge visades i bild, den var så sjukt gullig att jag bara vill få hem den till mig och låta den sova i min säng.

Morsning korsning /L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0