Ljusparty-måndag

Haha kan ju börja med att ja, Amanda, det är en big FAIL. Men snuset är ju samtidigt du på nåt sätt. Så det är svårt att vara arg. Det är också mycket trevligare när du är på gott humör. Det ska dock bli intressant att vara på Filippinerna med dig ett tag, där det liksom inte går att köpa snus alls. Jag ska inte reta dig i onödan då. Promise.

Idag somnade jag på jobbet. Så trött var jag, vet inte varför. Det var på ett sätt nice ändå, nu när vi satsar på att vända allt till något positivt, tiden går fort när man sover. Och det är bra när tiden går fort på jobbet!

Vi var på ljusparty idag. Det bästa tyckte jag var att hon den där "konsulten" (jag är ju liksom en konsult på riktigt, vem var hon att få kalla sig det liksom...) tog sitt arbete på största allvar. Hur kan man prata så seriöst om ljus?? Det är väl bara ljus?? Hennes yrkesstolthet hette duga. Ljus är tydligen viktigt. Hur man tar hand om dem och blablabla. Dock måste jag säga att jag tyckte om det. Ljuspartyt. Lite skeptisk innan men det var mycket mysigt att hänga hemma hos Andrea och äta goda mackor och kakor och höra hennes äldre vänner/släktingar (?) sitta och skämta hela tiden. De var roliga, jag gillade skarpt kvinnan som satt tvåa från höger i soffan. Och ljustanten för att hon var så extrem. Såklart.

Min hand är kanske bruten sen jag ramlade med skateboarden. Eller snarare något litet ben i den. Hoppas. Jag har aldrig brutit nåt, det kan vara dags nu. Lagom stort benbrott också, jag känner mig inte direkt rörelsehindrad. Borde kanske ringa till vårdis imorrn? Allvarligt, om det är brutet vill jag väl att det ska läka på bästa sätt. Tänk om min hand kommer att vara svullen för evigt annars... Hemska tanke!

Imorgon ska jag slå Dan i Atea-projektet, skulle vara så kul om jag fick en massa möten helt plötsligt och han inte ett enda. Hah! Skrattar bäst som skrattar sist. Han har blivit alldeles för stöddig.
Nu kom jag på en annan sak apropå det, sommarjobb... Jag vet inte när man får besked, men jag vill diskutera eventuell förlängning på konsultis med min chef. Hoppas att jag får brevet den här veckan i alla fall, om Stadsis. Jag vet inte vilket jobb jag helst vill ha, men det känns ju skönt att ha nåt jobb på sommaren ändå. För en kort period, jag känner faktiskt inget behov av att arbeta hela sommaren som förra året. Jag tycker att jag kan unna mig lite ledigt och det ska bli härligt som tusan. Sommarlov liksom, hur länge sedan var inte det?? Åh, barndomen liksom. Bekymmersfritt och underbart. Tur att jag ändå i många avseenden har barnasinnet kvar. Och att mina vänner har det så jag får leva ut det när jag vill.

/ Lovisa, mentalt 6 år

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0