Ris med currysås

Tjoho. Cadburychoklad och Hells Kitchen. Två inslag som utgör en bra tisdagkväll. Det är nice att Petter har kommit hem, han sitter här bredvid och ser lite jetlaggad ut. Stackarn. Men han arbetar ju inte i alla fall. Vi åt lunch tillsammans idag, på Coco Thai. Så himla gott! Deras lunchbuffé är amazing. Jag åt ungefär tio vårrullar. Och massor med ris med currysås som är typ det bästa som finns. (Curry är den bästa kryddan som finns, den passar till allt!) Sedan mådde jag nästan illa. Men snart börjar ju mitt nyttiga liv, så jag passar på att unna mig nu. Det är bra att Petter och Erik styr upp det träningsbiten. Jag behöver det, känner mig extremt otränad. Men positiv nu, det ska ju bli ändring minsann!

Idag pratade jag med Maja i telefon. Vi kom fram till att jag har mognat. Haha, det var på tiden. Hon berättade allt om deras tågluff, det verkar så kul!! Jag är hemskt avundsjuk. Får dock tänka på alla roliga saker jag, Amanda och Tove ska hitta på i höst. Det blir bra tror jag. Eller jag vet. We rock. Har jag sagt det där med Filippinerna? Hm, jag berättar igen. Vi ska få åka till en forskningsstation på Filippinerna och studera fåglar och den biologiska mångfalden. Helt enkelt uppleva Filippinernas fantastiska natur på nära håll. Jag längtar så stört mycket tills vi ska åka... Måste bara höra av mig till Lucia där nere och besluta om när det passar. Iih. Jag tycker om mina planer, de är så högtflygande och coola (!) men de blir liksom av. De är möjliga att genomföra av någon underlig anledning. Det löser sig. (Det gör det alltid... För det ordnar sig, så brukar allt bli...etc. Bra låt.)

Jag och Amanda pratade också i telefon idag. Hon och Frida har kommit fram till en dag då vi ska lära oss att åka skateboard. Torsdag. Jag bävar litegrann... Men det klart det går bra. Och vi ska ha massor av skydd på oss.

Nu ska jag gå och sova. Hade planerat The Hills ikväll men jag orkar inte, vill hellre sova. Kanske ska läsa lite i den australiensiska Cosmo Petter gav mig. Förresten fick jag ett halsband av honom i fyraårspresent. Gulligt. En tunn kedja i vitt guld, mycket fin.

Kul kväll igår eller Amanda? Haha, färjan liksom. Men visst, du kommer att bli som Barbro. No doubt.

/Ya man

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0