Vårrus i shoppingkicken

Fredag imorgon, det är en sak som främst brukar ge torsdagen sin glans. Men idag glänste det även på många andra sätt, främst på grund av solen som fortsätter att lysa starkt. Jag kom att tänka på en underbar låt som jag måste få skriva ned texten på här, det var min fritidsfröken Lena Kråklind som skrev den back in the good old days:

Vårens första fjäril, den flyger framför mig
Vårens första lärkor drillar högt i skyn
Och blommorna de växer
I gräset här och där
Då känner man att
Äntligen är vååreen här!

Okej, jag såg ingen fjäril... Men samma känslor uppstår inom mig liksom. Jag älskar våren mest av allt!

Frida och jag gick en aslång vårpromenad vid fem med hennes galna, fast ursöta, Blåbär och sedan på kvällen åkte vi upp på stan för att gå på tjejkväll! Det var kul, jag som inte tänkte köpa något shoppade massor och fick värsta kicken av det också! Jag köpte hårspray, en asgullig lila väska med en rosett på (som jag var tvungen att köpa, den ville verkligen följa med mig hem!), svarta strumpor (det klagar jag alltid på att jag inte har några), vax-stripes, för nu ska jag äntligen vaxa benen, en födelsedagspresent till Petter (!) och ett par otroligt bekväma vårskor! De är svarta tygskor som gör att mina fötter krymper typ tre storlekar! Magiska vårskor är dom. Magiska.
På Träffpunkt gick vi förbi en söt kille som delade ut flygblad om Vårruset och jag var så glad av alla mina fantastiska inköp att jag log mitt allra finaste leende mot honom. Fast det gjorde mest att han fick en generad uppsyn... Well, huvudsaken är ju att man försöker sprida glädjen, eller hur?

Lovisa the one

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0