Läkarbesök

Okej, det kanske inte är världsomvälvande..men positivt.
Jag tog mig i kragen och ringde till vårdcentralen. Fick en telefontid och fick en tid hos läkaren. Jag tänkte inte riktigt på att 10.15 var mitt i turen, men jag tänkte att det skulle gå fort så jag tog en paus från postutdelningen.
Det gick inte så fort som jag trodde, det tog en timme.
Först var läkaren 10 min sen, sen berättade jag sjukdomshistorien och hon lyssnade på mina lungor.
Sen fick jag vänta på att ta blodprov.
Sen fick jag vänta ytterligare på att få reda på provresultatet. Det positiva var ändå att jag inte har svininfluensan, jag har inget virus eller något dylikt. Jag har bara på tok för trånga luftrör. (Och jag har en svullnad på högra trumhinnan, säkert för att jag hostat så mycket.)
Men jag fick tre nya medicinier och blev 800 kronor fattigare.
När jag kom hem och beklagade över hur dyrt det är med medicin och att jag inte förtjänar det, och att man borde få bidrag för allergimediciner. Sen bad pappa om att få se kvittot. Tydligen var det högkostnadsmedicin och eftersom att jag är månadsanställd och har jobbat så länge så behöver jag bara lämna in kvittot så får jag tillbaka pengarna. Yey!

Så resultatet av det här är att jag nu mår bättre med hjälp av alla dessa mediciner och att jag har kommit fram till att jag är ganska nöjd med att ha jobbat på posten ett år. Jag menar, vem kan klaga på fyra betalda semesterveckor, 80% av lönen när man är sjuk och högkostnadsskydd? Galet najs!


För ungefär ett år sen bestämde Jossefin att vi skulle kolla på The happening tillsammans. Idag hände det! Galet! Det var en väldigt intressant film. Växterna anfaller liksom. Den var bra, men lite läskig, ibland. Psykiskt läskig. Och eftersom att Jossefin sett den tidigare så satt ju hon på helspänn när det skulle bli läskigt, visserligen bra - för då visste jag när jag skulle blunda.

Men som sagt, sevärd!



Tjarrå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0