Medelhavsvärmen...

Jag ska bli som Dag-Otto, den i särklass roligaste brevbäraren som någonsin figurerat i TV. Blir jag som honom kommer jobbet bli roligare och jag kommer få så mycket skäll så det finns inte. Men jag hör ju typ inget på högra örat så det är bara att hålla får det vänstra i smyg så hör jag inte.

Jag har läst ut boken om Zlatan. Jag kan inte annat än hålla med honom; Zlatan är Zlatan. Jag kommer aldrig att gilla honom. Jag förstår mig lite mer på honom nu, men jag kommer aldrig att gilla honom. Han är för nonchalant, arrogant och alla andra ord i den kategorin som gör att jag inte någonsin kommer gilla honom. För mig räcker det inte att en fotbollsspelare är bra på fotboll för att jag ska gilla honom eller henne, det måste finnas mer. Det gör det inte hos Zlatan. Nu är det ju inte så att Zlatan drabbas av att jag inte gillar honom, det är mest bara jag som drabbas av det - det finns på tok för mycket folk i min omgivning som har förstått någon slags storget hos honom som jag inte gjort.

Det är helt galet varmt i Örebro. Minst 30 grader har det varit idag. Och det är i skrivande stund (23.55) fortfarande varmt nog att sitta ute i shorts och T-shirt, det är synd att myggen är så irriterande. Men det är skönt med lite värme, jag kanske blir frisk då, vem vet. Eller så blir det värre - för när det väl är varmt får folk för sig att klippa gräset och det är ju döden - så jag håller mig nog ändå i min källare.

iTunes gör mig för övrigt fortfarande galen. Jag förstår mig på det men det är så onödigt mycket saker som stör min tillvaro. Jag är en mappmänniska och iTunes och iPod använder sig liksom inte av mappar i den bemärkelsen. Det är synd för iPoden är bland det bästa som hänt mig.

(För övrigt har jag lyssnat på hela BSBs nya skiva, ganska slätstruken men ändå helt okej. Biljetterna till konserten 4e dec har släppts också, 450 kr, helt okej för mig. Jag ska dit, jag ska se dom igen, inget kan stoppa mig.)

Min farmor är väldigt orolig över Norgeäventyret och frågar varje gång jag träffar henne om det har hänt något nytt på den fronten, när jag igår sa att det inte alls hänt något nytt så sa hon: "På västfronten intet nytt". Fyndigt...;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0