Keep on movin'

Jag kom på att jag inte skrivit här på några dagar nu. Så jag tänkte att det var dags nu, mest för att hålla bloggen vid liv. Min medbloggare aka globbetrottern, kvinnan som just nu lever i en resväska, har ju aldrig tid till att blogga. Så kan det vara.
Men det enda hon whainade över i fredags var att det är så jobbigt att packa. Annars har jag för mig att hon brukar gilla att packa, så det kan ju faktiskt inte vara så farligt ;)

Men i alla fall - helgen har varit chill. Jag har inte gjort så mycket - tagit det väldigt lugnt. Försökt bli frisk, men icke. När vanliga människor får förkylningar så brukar de gå äver när man är hemma en hel vecka från jobbet, men inte för mig. Värdelöst, och jag har lock för örat också, så jag hör typ ingenting på högerörat - läskigt. Nu förstår jag hur farfar har det, även fast jag oftast tror att han bara hör det han vill höra och låtsas som att han inte hör det han inte vill höra.

I fredags hängde vi iaf på Grodan - där fick jag höra allt om fjällvandringen. Det verkade som om att de haft det bra. De hade varit ute i fyra dagar, jag inomhus - raka motsatserna. Sen kom vår alldeles egna musikmilitär, det var en trevlig överraskning.
I lördags var jag hemma hela dagen, och pärlade mest. Jag limmade även fast pärlorna och fixade ihop tavlorna. Galet svårt att få det  rakt, men det gick ganska bra. Sjukt snyggt är det i alla fall. Nu har jag en tavla på min vägg, ska nog göra en till men kommer inte på något bra motiv, jag jobbar på det.
Kollade även på "Med pukor och trumpeter" där Josefin var med. Sjukt bra musik, men jag håller med Josefin, det gör sig inte lika bra i TV som live. (Mina föräldrar blev i alla fall väldigt taggade på att se AMK live så jag var tvungen att direkt beställa biljetter till deras konsert i Örebro i höst)

Söndagen spenderades mest i en postbil. Övade på söndagstömningen i stan. På 3½ timme åkte jag och Joanna runt i precis hela Örebro. Från Lundby och Hovsta till Marieberg och Brickebacken. Vissa ställen av stan där jag faktiskt aldrig varit förut. Postbilar är för övrigt galet sköna att köra! Automat är himmelriket, man behöver liksom inte tänka, bara gasa och bromsa - awesome! Och jag har verkligen en tendens att köra för fort, men tidsschemat är, enligt min far, så tajt så man måste nästan köra för fort för att hinna med. Och det fina med att köra postbil är att man får ställa sig i princip varsomhelst utan att få böter - vi har tydligen den rättigheten..;)
Efter jobbet gick jag hem till Michelle, åt tårta och kollade på bilder från fjällvandringen. (Y)
Men tröttheten tog över och jag åkte hem vid sju.

Imorse ringde inte min väckarklocka. Min mor väckte mig 07.48, jag börjar 08.00. Jag var sjukt snabb och kom till jobbet 7 minuter för sent. Det var ingen som märkte det och det är ju inte mycket post så det spelade inte så stor roll.
Resten av dagen har flutit på bra. Lite post, lite reklam, soft distrik. 14 brevbärararbetsdagar kvar, gött som fan!

Nu ska jag testa olika pärlmotiv, sen söva!
Vi får se när nästa skrivelse blir, antagligen inte förrän det har hänt något världsomvälvande..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0