I sjukdomens tecken..

Jag skulle vilja påstå att jag äntligen har koll på min ekonomi igen, det var ett bra tag sen faktiskt. Mest med tanke på att körkortet blev en relativt dyr historia och att fick in pengar av typ 4 stycken för korpengrejen som jag fortfarande ligger ute med. Men som sagt nu är den under kontroll, jag har tusenlappar att leva för den här månaden och många tusen på mitt sparkonto. Det känns gött.
Efter att jag betalat räkningar och hyra i fredags så var jag så nöjd att jag bestämde mig för att införskaffa en ipod classic 120 gb. Det kan vara det absolut bästa jag någonsin köpt, den är så sjukt najs. Jag har iofs alltid varit mot ipod överhuvudtaget, mest bara för att man måste använda iTunes, ett program som jag aldrig förstått mig på, jag gör det inte nu heller. Jag har svurit över det flertalet gånger både igår och idag. Om jag inte kommer underfund med det under veckan ska jag tvinga L att lära mig allt hon kan på fredag. Hon kommer inte undan. Dock var en iPod den enda utvägen, för jag vill ha stort utrymme och då finns det bara iPod. Men som sagt, älskar maskinen - hatar programmet.

Annars har helgen, som de senaste fyra veckorna, gått i sjukdomens tecken. Jag försöker att ta det lugnt, men jag blir lättare rastlös när jag är tvingad att ta det lugnt. Konstig grej.
Men jag har pärlat väldigt mycket. Jag håller på med världens snyggaste pärlplatta. Motivet? Hemligt än så länge, men den som lever får se. Dock måste jag införskaffa mer pärlor och plattor.

Frida hade 20årsfest igår, i en studentkorridor i Tybble. Det var halv klassfest blandat med annat okänt folk. Det var trevligt, hon blev glad över presenterna. Jag blev dock inte så långvarig. För jag hade feber, eller det kändes som feber. Inte så skönt. Så jag åkte hem och sov istället, väldigt skönt.

Jag läser Zlatan är Zlatan. Jag blir inte klok på den karln. Jag hoppas att jag är lite klokare om 200 sidor.

Sömn nu. 20 arbetsdagar kvar, hey ho lets go!

/ A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0