"Så hamna' vi på fyllefest igen, hej skål!"

Herregud, fylleslaget ja. Det var insane!! Jag vet inte vad som tog åt alla. Vaniljvodka kanske. Eller jäger. Eller öl. Eller cider. Eller bål. Förmodligen allt det där... Vad ska man säga, 20-årsfester lever sitt eget liv. Det är faktiskt sant. Jag har lite ångest för vissa delar i partajandet i lördags, men gjort är gjort och jag kan bara hoppas att folk har minnesluckor deluxe eller nåt. Verran kan i alla fall vara nöjd, för man måste ändå påstå att det var lyckat. Och hon fick en underbar tipspromenad som gästerna uppskattade en hel del. Kanske inte Oscar, men så blir det ibland. Mest när man nu har druckit litegrann innan rättningen börjar.

Alltså vi var ute och hjulade på refugen, hade spökvandring på vinden, kollade på grannens videos när han åkte wakeboard, låg i en böghög på gräsmattan och sedan i sängen. Hade rådgivning i telefon och skickade fel sms, sjöng sånger, körde "jag har aldrig" - den ocensurerade versionen, rökte vattenpipa och visade extremt många kärleksförklaringar. Skjutsades hem klockan halv fyra på en cykel i rasande fart, fick punktering och ramlade slutligen i säng. Vaknade upp extremt bakfulla med halsar torra som sandpapper. Och vi tog det lugnt. Jag skulle vilja delta i en fest snart då vi kör järnet, vad kommer hända då liksom? Det tål verkligen att undersökas. På ett sätt är jag nöjd. På ett annat är jag smått oroad.

Harry Potter var betydligt bättre än jag trodde, men jag vidhåller att filmerna inte är någonting utan böckerna, jag skulle då inte förstått den fantastiska storyn om jag inte läst boken innan. Dock gjorde skådespelarna en bättre insats denna gång och jag imponerades av han som spelar Malfoy, han var grym! Jag håller med om flytande flax-grejen, JAG skulle alltid vilja vara som Harry när han tagit det. Liquid luck is the shit. Lite den känslan vi eftersträvar här skulle jag vilja säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0