Festligheter och djur i naturen

Den här helgen har gått så sinnessjukt fort, det har varit fullt ös medvetslös faktiskt.
Fredagskvällen började i relativt lugn takt då det var homeparty hos Andréa. Ja, homeparty är ett finare namn för det vi var på ;). Men det var trevligt, och vissa är mer öppna om sina erfarenheter av varorna än vad andra är, intressant faktiskt.
Sen drog vi hem till Jenny och fortsatte festandet. Där kom vi alla fram till att jag är extremt arbetsskadad, lite läskigt faktiskt. Men är det något jag kan så är det Baronbacken!
Efter någon timme där så var det dags att bege sig ut på stan, vi försökte komma in på massa ställen men åldersgränserna är lite ivägen ibland kom vi fram till. Sen sprang vi på John och co som skulle till Stället. Så vi hängde på. Det var trevligt där, men varmt som fan och en knäskål mot mitt onda knä blev slutet på en annars väldigt lyckad kväll!
Lördagen började i bakfyllans tecken, men den gick snabbt över, vilket var väldigt skönt. För bror med son och farföräldrar var inbjudna på fika.
På eftermiddagen var det dags att åka till Valla för Simon och hans pappas 20- och 50 årsfest. Det var galet! Galet trevligt! Det var liksom ca 220 personer i en lada, likaledes 200 personer som man inte kände. Det var många och långa tal, många sånger och mycket alkohol. Jag drack dock ingen alkohol - mest för att kombinationen knäont/smärtstillande och alkohol inte är en bra kombination. Men även för att det faktiskt mest bjöds på vin och öl - vilket inte faller mig i smaken. Så det kändes bättre att jag körde och lät Lovisa dricka alkohol till maten. Det är faktiskt intressant att vara en bland de få som är nyktra. Lite som att en helt ny värld öppnade sig. Den som påvisar att man verkligen inte behöver alkohol för att ha roligt. Det var även Kajsas värld som öppnade sig, det var en fin insikt. 
Och jag har aldrig sett Tommy så full, det var väldigt roligt, han var väldigt rolig. Han har nog aldrig pratat så mycket, speciellt inte om mode. Crazy!
Festligheterna höll på i många trevliga timmar men sen kände jag att tröttheten tog över och bilfärden till sommarstugan påbörjades. Den bjöd på läskiga svängar på småvägar i mörkret och djurliv. Men vi tog oss fram helskinnade.
Sen somnade jag i världens skönaste säng, den var helt underbar. Ett tag funderade jag på att sno med den hem, men ansåg att den var lite för otymplig för att smuggla ut, synd...

Det var en väldigt trevlig utsikt att vakna till - sol, skog och vatten. Väldigt harmoniskt.
Vi åt god frukost, sen tog vi en cykeltur till badplatsen. Det var läskigt varmt i vattnet, i alla fall första gången vi kände på det. Vi blev omringade av galna änder som ville äta upp våra tår. Men de fick inga tår idag inte - de fick nöja sig med att hoppa runt i det höga gräset och hitta mat.
Det fanns tydligen även en stor orm någonstans där. Vi såg den tyvärr aldrig - det var ju lite synd. Lovisa blev nog mest besviken - hon tyckte det skulle vara roligt om ormen hoppade fram och åt upp en av änderna. Det är fascinerande att en vegetarian kan tänka så mordiskt gällande djur. (Jag vet, det är inte det vegetarianismen handlar om - men ändå)
Sen kom regnet och vi cyklade tillbaka i världens jobbigaste uppförsbacke. Vi åt ännu mer mat och spelade spel, jag vann! Men tack för en god match ;)
Eftermiddagen och kvällen har spenderats med hultsfredspackande. Det är galet hur svårt det är att packa till det. Vädret är inte speciellt stabilt i ett land som Sverige, så det är svårt. Men det blir säkert bra - och blir det kris finns det säkert någon trevlig secondhand butik i Hultsfred som vi kan köpa nya kläder i, lite som Tommy och Annika gjorde när korna åt upp deras kläder. Det blir nog bra..

Nu blir det till att sova! Tack för en galet lyckad helg.
Jag har smörjt in knät med smärtstillande gel - så nu ska det nog gå att sova. Great!

/ Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0