Bra skit!

Jag har missat det här med att blogga de senaste dagarna, men jag har knappt suttit vid datorn - vilket i sig är positivt, för jag spenderar nog på tok för mycket tid med framför datorn. Och så har jag kommit hem relativt sent också - då är datorn inte riktigt prio ett - det är sömn! Men nu är jag back in the game igen!

Men de senaste dagarna har varit bra.
I tisdags var det avslutning med småtjejerna; vi grillade och spelade fotboll, kubb och silver & guld. Leken som de jämt tjatar om på träningen men som tar sådan tid att vi inte kan hålla på med det. Så vi körde det i tisdags, det är kul. Men jag åkte ut. (Jag råkade skjuta över, vilken miss)
Men det var väldigt trevligt och det kändes som ett bra avslut. Nu är det ju inte riktigt helt slut på det hela, mycket kvar att fixa innan jag kan släppa det helt. Men jag fick många lyckönskningar inför Norge och alla andra länder vi ska till. Det kändes bra =)

På tal om Norge så har jag fått reda på att dom har sockerskatt där. Det känns ju som en sjukt bra grej, vi borde ha det i Sverige också.  Men det kommer ju göra att vi inte kommer ha råd att köpa massa onyttigt och äta ute osv - eftersom vi ska spara pengar. Och vi kommer ju typ bara äta lågbudget mat. Haha, vi kommer gå ner i vikt - det blev Tove taggad på ;)

Igår var det Hultsfredsshopping och tagg. Jag är så sjukt taggad, det kommer bli bra. Vi har ju iofs bara ett tvåmannatält so far. I värsta fall får vi tränga ihop oss - eller sova i omgångar haha. 

Igår var det 1 juli och det innebar två saker; halva 2009 har gått och att några nya lagar trädde i kraft. Många bra - en rolig:
"§8 Svenska ska vara Sveriges huvudspråk"
Crazy! Vad var det innan undrar jag? Och varför behövs en lag för det? Hursomhelst hade jag väldigt svårt att hålla mig för skratt.

Min nya grej är tydligen att varje gång jag går på stan nuförtiden så handlar jag för sjukt mycket pengar. Idag gjorde jag av med typ 1000 kr liksom. Jag köpte ett par badshorts, badtofflor och massa saker på Clas O inför Hultan. Batterier, hänglås, regnponchos, våtservetter och engångskameror.
Men jag fick så mycket lön så jag har inte dåligt samvete för att jag handlar mycket saker. Pengar är till för att brännas - det är mitt motto.


Imorgon är det fredag! Sen är det en veckas semester. Sen är det 6 veckors jobb och sen är det slutjobbat på Posten! Woho. Jag längtar!

Andra bra saker som gör livet underbart är So you think you can dance, sjukt bra. Och Melody Clubs album Face the music. Vilket mästerverk! Jag blir helt mållös och undrar varför jag inte lyssnar mer på Melody Club? Ändring!

/ A


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0