Fredagens lösryckta tankar, endast för dig A

Johnny Depp måste seriöst vara den hetaste man som går på denna jord. Sjukt är det.

Men det var inte det jag skulle skriva om, tänkte skriva lite om Hultsfred. Eller det var planen, men å andra sidan har ju min medbloggare skrivit det väsentligaste. Jag har främst gjort ett extremt vackert fotoalbum, inte att förglömma och försumma osv. Hultsfred var nice helt enkelt, det är väl det enda som jag egentligen behöver säga, A sammanfattade det så bra så bra. Jag läste nämligen det inlägget på nytt nu innan och det är bara mitt i prick. Bra jobbat.

Idag har jag segat massor och översatt en del i min text som jag ibland får en massa ångest av. Jag intalar mig ständigt att allt kommer att lösa sig, men det är jävligt svårt faktiskt. Jag kan bara hoppas på ett mirakel så att bördan lättar något. Positiv anda kommer väl till pass och än så länge bryter jag inte ihop i alla fall, även om det kan vara nära stundtals. Alltid något att vara tillfreds över.

Verris fest imorgon och vi har gjort en fin överraskning. Sjukt bra är den. Kanske lite för lätt, men det är roligt att lyckas och vi vill ju inte ha några ledsna miner på partyt. Jag har blivit taggad nu, lite synd med tanke på att jag är lite sjuk och främst borde tänka på hälsan samt bikinisäsongen. Min syster påminde snällt om det igår. Men jag ska börja träna nästa vecka, hehe, då kommer allt bli bra igen. Systern och min mor var förresten i hufvudstaden i torsdags och jag fick ett linne i present som jag ska ha på mig imorgon, då blev jag glad! Pappa kom hem idag också, var och hämtade honom på stationen, där jag parkerade väldigt olagligt, och han var pigg och kry trots besöket i u-landet. Vi fick en massa presenter, har aldrig sett nåt liknande, så nu har jag mysko bangladeshiska saker att använda vid lämpligt tillfälle. Vilket ju aldrig kommer att komma så jag får använda dem ändå. Lite kul, haha. Mest av allt de turkosa byxorna undrar jag när jag kommer få tillfälle att använda. Kan bli intressant.

Haha A strejkar och det är kul, så dålig är jag väl inte på att blogga väl!? Eller det är jag visst det, men tänk så mycket annat jag har att göra som jag måste ta itu med först. Inte lätt alla gånger att prioritera bloggis. Plus att jag känner mig rätt hämmad i A:s sällskap att jag måste väga alla mina ord på silverskål och då tar det tid att få ihop ett vettigt inlägg.

Vad kan jag mer berätta då, hm, jag har ju liksom inte gjort något spännande, mitt liv kretsar kring jobbet. Vilket jag förvisso kan ta som en positiv grej, jag har jobb i överflöd, vilket inte alla människor har i dessa varseltider. Woho! Jag kom på att vi måste ta tag i Oslo lite mer och även Filippinerna, om det ska bli något av det. Lite dåligt av oss att inte svara, vi borde fixa det snart. Plus kolla upp vaccinationer om det är några man måste ha lite framförhållning med typ. Det är också medräknat i de positiva sakerna i mitt liv, att det finns ett slut på arbetandet i Örebro och en ny spännande tillvaro som väntar i grannlandet och sedan i länderna på andra sidan havet. Exciting!

Mamma sa igår att hon så himla gärna vill köpa ett halsband till mig, så imorgon ska vi kolla på Thomas Sabo-halsband bara för att hon tycker det är så kul och vill ge mig och min syster det. Lite kul, haha, som om jag inte skulle vilja ha något eller... Jag tycker om min mor. Min far tycker jag också om, han är så rolig och går runt och berättar historier om Dhaka i 120 km/h för att det finns så otroligt mycket att säga eftersom det är ett fascinerande land. Jag har hört allt nu tror jag, om trafiken, folket, slummen, hamnen, ministrarna, flygresan dit, maten, hotellen m.m. Men det är det som är grejen, om man varit någonstans ska man få berätta om det!! Och folk ska lyssna. Då märker man vilka som bryr sig och inte. Så det så.

Lalala, jag tror jag ska sova snart faktiskt, inte en så party fredagkväll kanske, men det blir desto mer party imorrn!

See ya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0