Fort Europa

Det är mycket att göra hela tiden så det är faktiskt svårt att hinna med bloggen. Jag avundas Amanda som alltid verkar hinna med allting. Hon har ändå mycket längre att transportera sig till platser eftersom hon bor i förorten... (Hehe.) Bra gjort.

Jag har många guldkorn i bakhuvudet faktiskt, lördagen har jag i och för sig redan berättat en del om, men den var mycket trevlig kan jag bara få pointera på nytt. Söndagen var lite för mycket en bakisdag men helt okej. Vi tränade innebandy och det var en stor fail men efter det låg jag och sov lite och gick till mormor för att äta mors dag-middag. Det var väldigt god mat och jag blev genast på bättre humör också. Mat är ett stort betydande guldkorn i mitt liv.


Denna vecka har varit rätt seg. Fast det var kul igår när vi var ute och söp bort våra sorger, haha. Jag insåg väldigt snabbt att det var lätt gjort, så många sorger belastas jag ändå inte av. Tur det. Eller kanske inte bara tur, man blir väl lycklig av en anledning… Jag vill tro att jag har byggt upp något bra för mig själv, det är också en uppfriskande tanke, att jag skapar min egen välgång och lycka.


Jag kollar på EU-parlamentsvalsdebatten. Långt ord. Det är kul, det finns många olika taktiker. Vissa hoppar bara på andra och har attityden ”ni tycker ju helt cp era idioter” (t.ex. Gunnar Hökmark, M), vissa pratar bara utifrån sig själva och berättar om sig personligen (t.ex. Ella Bohlin, Kd) och vissa drar det ännu längre och tycker helt tvärtom mot moderpartiet (Marita Ulvskog, S). Det är fascinerande hur en del politiker inte fokuserar på det som det de är anställda för att göra. Politiker är fortfarande ett yrke, det glömmer de ibland. Men jag följer valet med spänning.


/Den engagerade medborgaren


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0