Grönt EU nu

Miljöpartiet gör ett av sina bästa val någonsin och vi är glada! Piratpartiet fick ett mandat och det är också ganska kul. Jag hoppas att de gör något vettigt av det bara, man vet ju typ inte var de står i någon annan fråga... Men miljön är framtiden!! Woho!

Igår insåg vi att Sverige inte direkt var framtiden och kom fram till att en flytt till Danmark skulle vara på sin plats. Sopor. Men vi gillar numera danskarna och jag ska heja på dem om de och inte Sverige går vidare i VM. Fast deras nationalsång är sämst, där är Sveriges så mycket vackrare. Speciellt när jag och mamma sjöng den i köket för fulla muggar. Nationaldagen är en fin högtid, tur att någon hyllar vårt hemland i alla fall.

Idag träffade vi Lina vilket alltid är lika trevligt. Oslo kommer att bli nice, jag gillar att träffa folk som pratar gott om staden, det finns för många som är skeptiska till att flytta dit. Vi är dock extremt optimistiska och jag är stensäker på att det kommer att bli hur bra som helst. Parken med alla sporter lät rolig och skärgård lät ju hur bra som helst. Det är lite pinsamt hur dålig koll jag har på grannhuvudstaden, åter igen brister geografikunskaperna. Det kanske är något jag borde ta tag i?

Annars har denna helg bestått av lagom mycket alkohol, lagom mycket sång och lagom mycket medeltidsmänniskor. Lagom är ett fantastiskt ord som jag blir glad av. Jag träffade min kusin som tog studenten och han var lagom berusad, haha. Han och hans band Dansflickan spelade på mottagningen och han klämde i som tusan på gitarren. Jag insåg att han är en mycket skojig prick när han lägger manken till (och har några fler droppar alkohol i blodet). Vi pratade festivaler och band och artister och insåg på nytt att vi har mycket gemensamt. Hur kan han ha skaffat sig så bra musiksmak på senare år? Det är en gåta... Hur som helst gör det mig väldigt glad.

Maja Malin har också kommit hem och jag träffade henne i fredags vilket var otroligt nice. Hon och Amanda har haft a hell of a time på tågluffen och det glädjer mig. Det är roligt att prata med folk som varit ute och rest för de orkar lyssna på en när man berättar om sina egna äventyr. I like. Och jag tycker också om att prata med resglada människor eftersom man blir så taggad själv på att dra ut och upptäcka fler delar av världen.

/Greenpeace

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0