Loomisar

Grillning vid Lillsjön idag. Ett äventyr som hette duga får man lov att säga. Det var intressant bilkörning från Toves håll och jag var lite nervös stundtals. Med all rätt... Men det ordnade sig till slut som tur var. Det var extremt mysigt att sitta på klipphällen och titta ut över vattnet. Sommarkänsla ner i tårna. Vi åt lite knytis med brieost (såklart), digestive, majskolvar, potatissallad, korv, hamburgare, avocado m.m. Nice som fan. Vi drack sarre till (höhö) och juice och ögonblick. Det var massor av söta lommar på sjön, eller två ungar och en vuxen. De sprang på vattnet och jag var säker på att de var ättlingar till Jesus. Adam och Victor badade och slungade sten medan vi andra var aningen mer civiliserade. Simon ringde och smaskade i luren och det var nästan som att han också var där ett tag. Tills Victor abrupt lade på luren i örat på honom och skrattade hånfullt, stackarn, han satt själv i sin korridor och åt korv. Så kan det vara när man har ett så stört schema och en så udda utbildning överhuvudtaget. Då får man sitta i korridoren själv och äta korv när de andra åkt hem på sommarlov.

Lom är ett fint ord. Loomisar ännu bättre. Fast jag tror att jag ska föra in att folk ska kalla mig Lo. Är inte det häftigt?

Hela kvällen kommer i alla fall vara ett mycket positivt försommarminne, det känns liksom på ett annat sätt när vi från klassen träffas, vi kan prata om bra saker som inte icke-naturare förstår. Eller jag gillar bara jargongen vi har lagt oss till med, den behöver inte alltid vara så himla bright. Jag tänker i alla fall nu tillbaka på t.ex. paddlingen, som också är ett sjukt bra minne med dessa människor och är bara så himla optimistisk inför allt. Det är viktigt att omge sig med folk som får en att känna så.

Annars har jag det bra på jobbet igen, det var lite knackigt att orka med ett tag, men nu pallar jag igen. Har börjat med ett skoj projekt som heter EKN och där går det lätt lätt lätt. Fick veta idag av min chef att jag alltid när jag är i Örebro är välkommen att arbeta hos dem. Jag behöver bara ringa så får jag komma dit och jobba direkt. Känns stört bra! Hon är så himla trevlig och lovordade mig verkligen så jag blev helt tagen och var tvungen att gå till köket och hämta en kopp kaffe att styrka mig med.

Aaah det är så underbart allting bara. Fan vad det går bra nu igen. Petter vet vad han snackar om! Oslo kommer blir nice som sagt, vi planerade igår och det är stabilt. Fast vi kom mest på vilka filmer vi ska se med norsk text. Haha det är en bra grej, inte störande alls... Tove är hemma och hon är taggad på Oslo och det är kul. Det är skönt att alla är så överens för det är svårt att planera om alla inte är hundra på att de ska åka med.

Sommaren känns också så himla stabil. Jag kommer att göra massor av roliga saker! Först jobb i och för sig, men det funkar ju bra nu, sedan fira midsommar vilket säkert blir kung, någon gång efter det åka till Stockholm med Agnes och därefter kommer Hultsfred som jag är säker på blir fantastiskt! Efter Hultan sen blir det släktträff och den följande veckan blir det fjällvandring, just ja en provvandring ska in någonstans innan dess också och en provtur till Oslo (shit vad mycket det blev) och efter fjällvandringen åker jag till Turkiet i två veckor där jag och Petter ska ha en egen lägenhet vilket blir chill... Aah nu får jag sommarlovskänslor fast jag inte ska ha så mycket lov ändå. Gah.

/Lo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0