Sommarhus och kvalitetstid

Idag har jag haft en extremt skönt dag i sommarstugan med Petter. Det var väldigt avkopplande att sitta på verandan och äta frukost vid elva. Då hade jag ändå varit uppe i tre timmar. Stört. Mest för att jag var ute med jobbet igår och kom hem halv fyra. Det var askul, jag hängde på Strömpis med alla gamlingar, haha. Det spelades mycket ABBA och jag gillar ABBA. Kunde alla texterna och chefen var impad. Jobbfesten började med att vi gick en tipspromenad som handlade om alla anställda och jag vann den! Crazy med tanke med att jag bara jobbat där sedan mitten på februari. Ganska kul dock, alla fann det väldigt fascinerande att jag som var yngst och nyast kunde mest om dem.

Åter till idag, vi var i sommarstugan och hade den mest avkopplande dagen på länge, jag slutade på mitt ena jobb och ska börja sommarjobba på mitt andra, därför känns det nu som sommarlov. Nice feeling. Vi åt jordgubbar och satt nere vid sjön och läste och lagade middag tillsammans, färskpotatis med vegfiléer och gräddfil och allt var som en enda klyschig svensk sommaridyll. Helt underbart alltså. Fler sådana dagar får det bli i sommar, det är som sagt sjukt rofyllt och avstressande, just för att man knappt ser några andra människor utan allt är så tyst och stilla och fyllt med naturliga ljud. Jag och Petter fick verkligen efterlängtad kvalitetstid och hade det väldigt mysigt. Jag gillar vår sommarstuga.

Nu sitter jag och kollar på nån film med Meg Ryan. Har pratat i telefon med Amanda tre gånger ikväll. Skoj. Mycket vettigt sades. Viktiga samtal alla tre tycker jag.

/Greenpeace

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0