Fotbollslördag och bakissöndag

Igår var jag i Sköllersta heeela dagen på fotbollscup. Vi spelade 4 matcher, tog 10 poäng, släppte inte in ett enda mål och kom tvåa. Vi fick ännu en fin pokal som står i min hall just nu. Jag funderar på att fixa en hylla som dom kan stå på. För i klubblokalen ska de inte stå inte, jag anser att det är mycket bättre att de står i mitt hem!  

Efter cupen bar det av till Andréa för mat, landskamp och nationaldagsfirande!
Själva hänget var trevligt - som alltid, och maten var väldigt god. Matchen ska vi inte prata om för det här är ju faktiskt en positiv blogg, alltså hör det svenska landslaget och Lasse Lagerbäck inte hemma här inte!
Efter matchen såg vi slutet av Moulin Rouge, så sjukt bra film! Sen drack vi massa alkohol! Jag kände mig ganska onykter där ett tag, men det onyktra sinnet är ett fint sinneslag!!

Efter ca 5 timmars sömn drog vi oss upp ur sängen för att gå till Java och äta frukost med Lina och prata om Oslo. Jag kände mig sjukt bakis, orkade inte anstränga mig och halvsov nästan lite då och då. Inte för att sällskapet var sövande utan för att vodkan tärde. Men jag njöt i alla fall av den goda frukosten. Sån där frukost skulle jag vilja äta varje morgon, för frukost är seriöst det bästa målet på hela dagen. För övrigt är jag väldigt taggad på Oslo, jag tror det kan bli bra det där, såvida jag inte åker till Malmö och lämnar kvar Lovisa själv, haha!

Sen fördrev vi några timmar med att gå på medeltidsmarknad i Wadköping två gånger, sola på en sten, rösta i EU-valet och prata om politik. Vi träffade även Toves väldigt hemliga Tompa. Han verkade trevlig, jag förstår inte varför det ska vara så hemligt, konstig grej..

Jag har även fått mina föräldrar att rösta i EU-valet. Pappa har ju varit helt emot att göra det eftersom han avskyr EU. Men på 10 minuter lyckades jag övertyga honom om att det faktiskt är bra att rösta. Så hela familjen åkte till Lundbyskolan och röstade, där träffade vi även resten av vår släkt boendes i Lundby, så det blev lite av en släktträff, trevligt.
Jag är dock mest nyfiken på vad pappa röstade på, man kan faktiskt aldrig veta med honom...

För övrigt så har jag, imorgon, jobbat ett år i streck på Posten. Jag ger mig själv en eloge och firar genom att gå och lägga mig nu.

/ Postisen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0