Forza Sverige!

Jag måste ju faktiskt påstå att dagens guldkorn är Sveriges 4-0 vinst mot Malta. Äntligen en vinst liksom, skönt. Grymt skönt faktiskt. Inte för att det direkt bjöds på något skönspel, men det kan jag leva med. Jag lever ju faktiskt med det varje gång småtjejerna spelar match, hehe. 
Det kändes äntligen som att Lagerbäck fått ihop en sjukt bra startelva. Bort med Daniel Andersson, Micke Nilsson och Henrik Larsson - in med bröderna Elm, Safari och Berg, och helt plötsligt gör vi fyra mål. Som jag alltid sagt, det är dags för i alla fall Andersson och Henke att lägga skorna på hyllan och ägna sig åt något annat. Henke kan ju alltid satsa på innebandyn, han har ju trots allt gjort den till en världssport, haha ;)
Kung på planen var ju lätt Viktor Elm. Jag har aldrig sett en svensk med så bra speluppfattning, synd bara att han inte fick göra mål. 

Idag har jag kört 51, distriktet med fastighetsboxarna. Fy fan vad skönt det är. Jag slår verkligen ett slag för införandet av såna i varenda uppgång i hela Örebro. Jävlar vad effektivt det skulle bli! Helt sjukt...

Jusste, idag har spelschemat för Örebro-cupen kommit. Vi ska möta några intressanta lag, typ Djurgården och Brommapojkarna. Det ska bli kul att möta nya lag, nya utmaningar helt enkelt. Jag är så sjukt taggad, Örebro-cupen är ju en stor cup. En riktig cup liksom. Vi har aldrig spelat i en sådan. Och det skulle ju vara en sjukt perfekt avslutning för mig om vi vann! 

För övrigt var gårdagen en ganska händelsefattig dag; jobb, gym och fotbollsträning. Skojja inte att jag var helt död när jag kom hem. Jag la mig i sängen och kollade på TV och somnade, innan kl var 21. Men det var förjävla skönt att sova. 
Och det är precis vad jag ska göra nu.

/ Amanda  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0