Årets längsta dag

Tjo. Midsommar har varit och vad ska man säga? Det mesta är redan sagt av min kära medbloggare som tagit på sig rollen som leader tror jag, eftersom jag är så viktig och upptagen så att jag inte hinner blogga. Eller så är jag lat kanske. Ni får tro vad ni vill. Jag tyckte det var kul på midsommar i alla fall och jag och Petter gjorde godaste midsommarmiddagen. Vi åt färskpotatis, gräddfil med gräslök, marinerade quornbitar, sallad med avocado, jordgubbar och glass. Drack Asti till också, vilket är sjukt gott! Fast jag råkade skjuta upp korken i lampan, det var stört att den höll! Det bara small till, jag hann inte ens reagera, lite av en miss men allt gick ju bra. Det blev en alkoholindränkt midsommar med oväntat slut, men jag gillade den. Midsommar är ändå en spännande högtid, ingen är den andra lik.

Idag har jag översatt en till bit av texten om biologisk mångfald, det är inte lätt, så jag är nöjd över att det faktiskt går. Jag lär mig hur mycket som helst, finns många bra facktermer att kunna inför framtida studier eftersom hela texten handlar om det jag vill läsa om. Jag är glad för att jag fick det jobbet, det är riktigt kul ju. Och jag tjänar äntligen pengar på att göra något jag tycker är roligt, vilket är trevligt för omväxlings skull...

Nu sitter jag och kollar på en dokumentär om metalmusik. Fascinerande. De har hittat extremerna som tycker att det är okej att bränna ner kyrkor till fördel för Satan, det är sjukt. Men det finns riktiga satanister i Norge, som sätter eld på saker förknippade med kristendomen. Lite läskigt och framför allt överdrivet. Hoppas det inte finns så många i Oslo. Om det gör det ska jag vara noga med att låta min ateistiska sida lysa igenom. Jag tänker ibland att jag ska ompröva den, att religion kanske är en bra grej ändå och att jag dömer kristna för hårt. Sedan efter att jag tänkt efter och kanske pratat med någon frälst frikyrko-dude inser jag att de aldrig skulle kunna win me over. Det är så otänkbart att det måste hända något revolutionerande, typ en enorm minnesförlust eller att Gud kommer ner och snackar med mig på tu man hand. Men det är ju inte så troligt.

Nästa vecka är min sista vecka på GREAT som sagt och sedan blir det Mellringe för hela slanten.Blir nog chill, då behöver jag inte prata med riktigt lika många per timme, utan mer sitta och hänga med Elin som pratar tillräckligt för två.. Hoppas det blir tokfint väder tills dess så blir jag lite brun, kommer ju utnyttja dygnets alla soltimmar i stort sett. Nice.

Nu ska jag sova, ska rycka upp Petter från soffan, han har börjat kolla på ett program om jordsvin som visserligen är ett av världens sötaste djur. Ser ut som Hemulen i Mumin allihop, adorable. Idag är det förresten årets längsta dag, eller har varit årets längsta dag. Jag märkte inte så stor skillnad då jag sov till tolv. Men det var fint och ljust länge nu på kvällen så det njöt jag lite av. Solade vid halv sex och brände mig nästan. Det är stark sol i Sverige nuförtiden. Crazy.

/Lohwishah

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0