Skolarbete..

Idag var det bara jag och Elias på innebandyträningen, tyvärr så blir det inte så mycket innebandy på två. Vi stod mest och sköt på varandra, jag tror att han fick mycket ondare än vad jag fick, haha.
När han berättade hur mycket skolarbeten han har kvar att göra innan studenten så blev jag plötsligt väldigt nöjd över hur lite jag hade att göra de sista veckorna innan studenten förra året. Jag spenderade i princip hela maj med att bara glida omkring och njuta av att det snart var slut. Han har liksom 8 arbeten/prov kvar att göra, trots att betygen ska sättas på onsdag, helt sjukt. Varav ett var ett religionsarbete, han hatar religion - jag gillar religion, jag tycker det är intressant, så jag erbjöd mig att göra det åt honom. Jag erbjöd det egentligen mest på skoj, han tog det väldigt allvarligt och sa att det skulle rädda hans liv, jag tror faktiskt inte på det, men nu har jag i alla fall gjort det. Haha, så kan det bli.

Resten av dagen har spenderats med fortsatt målande av plastbitar, imorgon kan jag börja sjävla byggande, yey!
Jag har övningskört, pappa tjatar om att jag faktiskt borde köra upp nu. Snart säger jag och skrattar. Det är faktiskt snart, sjukt snart, nästan nervöst snart. Fast det går väldigt bra så jag har höga förhoppningar.

Nästa vecka går jag in i med vetskapen om att jag ska jobba tre dagar och sen vara ledig i ELVA fucking dagar! Det är najs! Detta leder till en grym positiv syn på livet, and that´s what it´s all about, great!
Och så är det löning imorn, sånt gillar vi!

/ A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0