Sommarlovslördag

Idag har det mer än någonsin känts som sommarlov. Jag gick upp runt halv elva för att solen lyste så starkt in i mitt rum och satte på Winnerbäcks "Kom" på hög volym. Därefter satte jag på mig shorts och bikiniöverdel och lagade pannkakor till frukost! Så himla gott! Sedan, när jag och Petter satt i godan ro och åt dem, med glass och jordgubbssylt, fick jag ett sms från Maja med frågan "Saft och bullar i min trädgård?". Mycket trevligt initiativ, så då drog jag dit och satt och myste på en filt och pratade om livet. Eller nåt sånt. Amanda kom efter någon timme och då gick vi till Stadsis och spelade kubb. Kubbspelandet gick sådär, varken jag eller Amanda var väl direkt on fire, men sista matchen vann vi i alla fall! Då hade vi försökt få ner kungen två rundor tidigare innan vi lyckades. Haha bra jobbat liksom... Mjukglass sen, i Stadsparken och det var nice! Satt och solade vid kanotföreningen efter vår lilla glasspromenad och allt var mycket trevligt och sommarlovsaktigt!

Man gillar ändå sommaren bäst som sagt, det är allt nåt speciellt med den. Amanda åkte hem för att grilla och det känns också otroligt rätt en dag som denna. Trots att hon är största köttätaren så var det okej idag. Faktiskt. Nu ska jag dra till Petter och han ska laga middag till mig, vilket är på tiden, jag är så stört hungrig! Som alltid i och för sig.

/ Lovisa med nya fräknar och solbruna ben (!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0