Serieledning!

Dagen började med hemmamatch, vinst 5-2. Mot det enda laget som vi förlorade mot förra året, så antingen har dom blivit sämre, vi blivit bättre eller så handlar det inte om det utan om ren jävla tur och dagsformen. Jag tror det är någon blandning av allt faktiskt. Men vinsten satt skönt i alla fall, och vi leder serien, gött!

Efter matchen så letade jag efter en bok i min garderob, men istället för att hitta boken så hittade jag en plastmodell som jag fick i julklapp som jag har glömt bort totalt. Så jag tänkte att jag ska ju inte göra något ikväll, jag borde börja bygga den. Fast vi hade liksom ingen färg hemma och eftersom man måste börja med att måla plastbitarna så var det ju kört. Klockan var kvart över tre, affärerna stänger fyra, inget är omöjligt tänkte jag och slängde mig på cykeln. Tjugo över fyra kom jag hem med tre burkar färg mer och ett par nya solglasögon. Exakt, jag tappade mina solglasögon någonstans där i leksaksaffären, team sportia och trappan. Klantigt. Så fem i fyra stegade jag in på Åhlens, prövade ett par nya, blev nöjd och tog fram plånboken. Det är min grej det där, att impulsköpa saker när det är tajta tidsbegränsningar. Helt okej för mig faktiskt.
För övrigt såg jag halva handväskgänget inne på Åhlens, kolla på just handväskor. Jag gick skrattandes ut från affären...haha.

Så kvällen har spenderats med det pillrigaste av det pillrigaste, att måla plastbitarna snyggt. Det här med darrande händer, det går i släkten..for sure. Men det gör det hela lite mer intressant bara, resultatet blev dock bra. Tyvärr köpte jag helt fel grå färg, så jag måste upp på stan imorn igen och köpa ny färg..det man inte har i huvudet får man ha i benen, som mina föräldrar brukar säga.

Nu ska jag nog sova så jag orkar med all träning imorn - innebandy och gym. Yeeha!

/ A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0