Guldkornsletandet fortsätter...

Förlåt bloggen! Jag ska skärpa mig Amanda! Jag bytte lösenord på bloggen idag för att jag inte kunde logga in förresten, men det märker du nog... Var det du som bytt lösenord från början månntro?

Guldkornen idag då, hm de är många faktiskt... Först spelade vi innebandy vilket var riktigt kul, det är alltid roligare när Michelle och Amanda är med och spelar vilket de inte var förra gången. Jag är extremt taggad på att hitta något lag och börja spela lite mer seriöst igen, men vet inte vilket bara. Och det kanske är bättre att vänta tills jag börjar plugga så jag stannar ett tag på samma plats och kan satsa lite. Innebandy är verkligen ett fint och starkt lysande guldkorn i mitt liv.

Annars idag har jag gått på stan och shoppat ett par träningsshorts och ett par badtofflor (woho!) och hängt på Grodan med Michelle, Amanda och Elias. Det var också mycket trevligt och Chailatten var mycket god. Jag har haft en asmysig kväll, bara synd att jag varit lite trött. Men jag jobbade ju igår så det är ju förståeligt. Filip och Fredriks Söndagsparty avslutade dagen bra också, jag gillar dem, de lättar upp vardagen. De är så sjukt roliga! Genier helt enkelt.

Under de tidigare dagarna den här veckan har jag bl.a. kollat på Agnes dansuppvisning, vilket var riktigt skoj faktiskt, lite långa nummer emellanåt bara. Men Agnes var så vacker i sin balettdräkt, graciös till och med, inte likt min syster inte. Jag var mycket stolt. Jag var även mycket stolt över mig själv för att jag var så snäll sedan när jag körde från Parkteatern för det var världens bilkö och så stod det en stackare som ville korsa vägen och ingen släppte fram honom, tills jag kom! Jag stannade vänligt och väntade på att han skulle köra och han såg ytterst förvånad ut först, men blev otroligt glad och vinkade fler gånger när han passerade. Jag kände verkligen att jag gjorde dagens goda gärning.

När jag kollade på TV i torsdags blev jag så glad för jag slog över till ettan och då var det ett naturprogram om olika fåglar och deras spillning. Det var så skönt att det i vår materialistiska och ytliga värld fortfarande görs nördiga biologiprogram som bara handlar om fågelbajs. Det är en bra kontrast.

Nu måste jag sova, får skriva mer senare, lovar att jag ska bättra mig nu. Eller jag ska försöka i alla fall. Ska köpa en mini-PC som jag kan blogga på, hehe. Det är inte det enda skälet till att jag ska köpa den, men det kanske förenklar saker och ting med just bloggandet. Jag ska även använda den till många andra bra grejer. Jag vet inte riktigt varför jag känner ett behov av det, men nu när jag ändå har pengar tänker jag "varför inte?" Jag måste väl få lyxa lite när jag nu jobbar asset av mig hela dagarna...

Just nu kollar jag på ett program om när kronprins Frederik, kronprins Hakon och kronprinsessan Victoria åkte till Abisko och kollade på isbjörnar och stödde polarforskningen. Coolt. Jag vill också se isbjörnar! Jag är ju isbjörnsfadder, det borde ingå att man får träffa sin lilla isbjörn liksom, haha. De är i alla fall ashäftiga djur!

Pusspuss Lovisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0