Fartfylld helg

Igår spenderade jag min eftermiddag i Norrland, eller rättare sagt Grönbo. Men det känns som Norrland för det är så sjukt långt att åka, först ska man liksom in i Lindesberg sen åka typ 2 mil rakt ut i skogen. Vägen tar seriöst aldrig slut, men det kan ju vara kul att se massa skog. Men det var dock en bra grej ändå, för jag övningskörde, och det känns ju faktiskt bättre att övningsköra och ha ett mål än att bara köra för att köra.
Man kan ju undra vad det möjligtvis kan finnas att göra i Grönbo. Fotbollsmatch är svaret. Matchen slutade 2-2 och det var faktiskt bra. För det är inte bra att vinna hela tiden, det kan bli en ond cirkel till slut. Så jag ser det oavgjorda resultatet som en vinst i sig..

Efter matchen blev det hem till Verran för att kolla på Eurovision Song Contest. Själva tävlingen är iofs ganska tråkig, det är ju bara roligt att kolla på alla skumma bidrag. Mannen i helturkos dräkt var nog bäst!
Jag och Verran slog nog något slags rekord i godisinköp. Typ 2 kg godis, det var oss övermäktigt och det kändes som att allt var kvar 7 timmar och 5 personer senare liksom. Men jag har alltid velat göra sådär, bara plocka massa godis ur varje bytta och bli överraskad över att det blir sjukt mycket godis. Nu kan jag kryssa det på listan! (En lista som jag inte har, men kanske borde)

När jag kom hem från Verran vid 2 så slog sockerchocken till och man kan verkligen inte sova då. Så jag tänkte att jag borde kolla på Moulin Rouge, det har ju varit ett himla tjat om den filmen. Så jag såg den, och blev lite arg på mig själv för att jag inte sett den tidigare. Den var ju helt underbar! Ewan McGregor är ju så stört bra, han sjunger ju helt underbart! Hur har han kunnat gå mig förbi hela mitt liv? För övrigt blev han tillfrågad att spela Bond, efter Brosnan. Han hade blivit en bra Bond tror jag..synd att han tackade nej.



Söndagen började med innebandyträning. Det var helt okej. Helt okej jobbigt om inte annat, kanske dags att börja råträna om det ska bli någon beach 09? Fast jusste, Beach 17 är ju faktiskt grejen, så jag kan chilla med det - känns skönt! 2017 blir ett intressant år, det blir inte händelsefattigt i alla fall, haha.

Eftermiddag/kväll har spenderats på Gröna Grodan, Bagdad, Coop och hos Lovisa - med L, Michelle och Elias.
Vägen mellan Bagdad och Coop var bland det roligaste någonsin. Elias tog fram en tennisboll när vi kom ut från Bagdad, och uppenbarligen kan man ha väldigt roligt med en sådan. Och att kasta en sådan mellan varandra visade sig bli ett äventyr. Bollen åkte liksom i Svartån! Men efter många om och men och mycket fiskande och kastande av vågtillverkande pinnar så fiskade vi upp den! Great success!
När vi var inne på Coop kändes det som att jag var hög, hög på livet. Det är en fin grej, det ultimata känns det som. Det mesta känns så lätt nowadays, allting bara flyter på! De e najs!  

Och tanken på att jag de närmaste 3 veckorna ska jobba sammanlagt 36 timmar gör mig riktigt nöjd, I like!

Nu ska jag bli hög på sömn!

/ A


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0