Valborgstorsdag och Boston Tea Party-fredag

Valborg - Walpurgis night (eller choice castle som Petter sa) är en fin högtid. Förr i tiden brukade jag titta på en stor brasa och mysa med min familj på Stora Holmen, igår kväll var det mer dricka massor av vitt vin och dansa på Coren. Jag gillade den typen av Valborgsfirande också. Först drog vi till Frida och det var väldigt trevligt för Frida är väldigt trevlig. Michelle också, som även hon var där, för den delen. Sedan drog vi i alla fall till Alinda som är Fridas byggvän. Där lekte vi pyramid-ölspelet med Surai som pratade sjukt skön dialekt och massor med studenter vi inte hade en aning om vilka det är. Det tycker jag är en otroligt positiv sak, den sociala kompetensen man faktiskt har.

Väl på Coren träffade vi massor av fler människor vi inte visste fanns och även några bekanta såklart, men de var få. Vi började hänga med en göteborgare och en stockholmare, den sistnämnda var Frida rätt het på, haha. De utnämnde oss till Örebros snyggaste och mig till världens bästa. Trevliga killar det där. Den ena lärde mig bläckfisken, ett sjukt avancerat buggsteg. Det bästa var att vi dansade det till nån R'n'B-låt, väldigt passande med bugg då liksom...

Kvällen var fantastisk eftersom jag var på topp HELA tiden. Sjukt nice! Den avslutades också nice med Amandas sällskap och mat på MAX, något jag längtat efter ett tag nu. Gott.

Det roligaste som hände igår var dock på dan när jag var på systemet (som resten av Örebros befolkning) och en liten kille som står med sin mamma, en ganska bastant kvinna i 30-årsåldern sade: "Mamma, jag tycker att du är tjock!" Hahahaha... Det var så stört ärligt. Ibland älskar jag barn.

Idag har det mer varit seegt, dock rätt skönt ändå. Dagen inleddes med en efterlängtad dusch då klockan var typ kvart i ett och sedan avocadomackor på Petters altan. Soligt som tusan. Jag ägde Petter i antal fotbollskickar bara med fötterna (tack amanda!) och efter det åkte jag hem för att baar sätta mig framför tv:n och Boston Tea Party som är världens bästa program och betade av fyra-fem avsnitt. Bör tilläggas att de typ är 45 minuter långa minst. Spelade sedan TV-spel och klarade spökbanan som faktiskt var lite svår, jag är ju inte en så inbiten TV-spelsspelare.

Jag har alltså haft en extremt produktiv dag och nu tänkte jag gå och handla för att röra på mig lite. Mors!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0