Alla dessa allergier.

De senaste veckorna har jag haft konstiga allergikänningar, som jag har på sommaren liksom. Det rinner i ögonen och blir jättesnorig helt plötsligt, en stund liksom. Jag har tänkt att det kanske varit för att jag har hängt ganska mycket med katter, men jag blir liksom inte allergisk på det sättet mot katterna, det sätter sig i andningen.
Men imorse slog det mig, det är vinterjackan. Det är ju dun i den, och inte lite dun heller, för fan vad den dunar, jag ser ut som en gås när jag har haft den på mig en stund liksom. Så jag googlade på dunallergi, och där stog det. "Är man pälsdjur- och pollenallergiker så kan man reagera på dun". Jaha tänkte jag, vad bra. Så jag är alltså allergisk mot min egen vinterjacka.
Och det är inte så konstigt, för när jag berättade det här hemma slog det oss alla, jag kan ju inte sova med dunkudde och duntäcke, för jag klarar inte av dun. Varför tänkte vi inte på det när jag köpte en dunjacka för 800 kronor liksom.

Som tur var hade vi planerat en tripp till marieberg idag, så vi fick inhandla en ny vinterjacka helt enkelt. Som det inte är dun i, och som är hälften så varm ungefär, men det skiter jag i.

Jag blir så jävla trött på alla mina allergier, jag vet inte om jag ska skratta eller gråta.


Kommentarer
Postat av: emelina

lite komiskt är det faktiskt att du är typ den enda som har så himla mycket allergier, jag har typ inga alls, är lite överkänslig mot vanlig marabou men inget annat. haha jösses, sälj jackan :)

2010-12-11 @ 00:02:53
URL: http://fooppiis.blogg.se/
Postat av: Amanda

Haha, grejen är ju att alla mina allergier kommer från min pappas sida ju. På vår gemensamma sida finns det ju typ inga allergier, så var glad för att du slipper det släktdraget ;)

2010-12-11 @ 21:58:01
URL: http://komigenamanda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0