Föreläsningar och extrema mängder att läsa

Idag har jag suttit på den mest långtråkiga föreläsningen i hela mitt liv. Fy fasiken vad segt det var. Och dåligt. Han sa ingenting som man inte redan kunde. Han pratade bara om historia, och allt det han sa går att återfinna i Historia A på gymnasiet. Hej och hå. Sista timmen satt jag och lyssnade på musik. Värt!
På eftermiddagen var skåningen Alf Ronnby tillbaka. Dock en timme sen på grund av SJ. Så nuförtiden behöver jag inte ens åka tåg för att dagsplaneringen ska spricka, det räcker att andra gör det. Men vi höll ändå inte på så mycket längre, men ändå. Det kändes segt. Men vi såg en bra film i alla fall. Holding Ground heter den och handlar om samhällsarbete i en stadsdel i Boston. Det utspelar sig på 1980-90-talet, och visar att samhällsarbete kan göra väldigt mycket bra för en stadsdel som har förfallit. Så det var väldigt intressant.
Den här Alf Ronnby har även skrivit en bok som heter Fördömda stad, den handlar om Rosengård och några samhällsarbetare där. Det är en roman så det är inte allt som är sanningsenligt, men mycket av det. Han har själv varit verksam i Rosengård. Och idag kunde man köpa den av honom för 100 kronor, så jag slog till. För det verkar intressant att läsa om det, speciellt när en person som har varit verksam i området har skrivit det. Och jag fick den signerad. Sjukt häftigt ;)

Kvällen har jag spenderat med att läsa, läsa och läsa. Massa att läsa inför brukardagen imorgon. Brukardagen innebär att det kommer ett gäng organisationer, tex K.R.I.S. och föreläser för oss. Sen ska vi ha ett seminarie på eftermiddagen. Och det känns som en bra grej att läsa genom det bör läsa inför imorn. Men det är så många sidor. Jag borde ha gjort det tidigare, men jag har ju haft andra saker att läsa så det har inte hunnits med. Men har bara 70 sidor kvar på ena artikeln sen en artikel om Socialpolitiska modeller som är några sidor.
Så det blir till att läsa klart det här och sen sova. För jag ska ta en tidigare buss imorgon så jag inte riskerar att bli försenad. Som jag nästan blev imorse på grund av att bussen helt plötsligt gick sönder på Järntorget så vi fick vänta på nästa buss. Jag kom till universitetet 09.13, jag började 09.15. Så det var precis. Men heja biogasbussarna! Det går bra nu!

Om två dagar fyller jag! Wow, spännande. Hoppas att jag får lite fina presenter :)

/ A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0