Lördagen i kort

Tanken från början var att jag skulle vara på frimis just nu, men så blev det inte. Då kan man ju undra varför, jag tror helt enkelt jag (läs vi) börjar bli gamla. Folk som från början var aningen taggade på det här har droppat av, jag hade kunnat tagga till tror jag, men då hade jag fått anstränga mig ordentligt faktiskt. Men det är nog lika bra att jag skippar det, för annars hade jag kommit hem runt 02-03 inatt och så upp i tid imorn för att klä granen i hemmet och åka till jobbet vid 13-tiden. På så sätt hade jag startat nästa vecka med att vara lika trött som jag varit den här veckan och det kommer jag inte orka, för nästa vecka kommer bara bestå av skolan och jobbet nonstop. Men jobbet ger bra pengar så jag klagar inte.
Men jag tror det var ett bra beslut av mig att inte gå ut ikväll, vi satsar stenhårt på juldagen, då jävlar!

Det där med att klä granen, det hade vi tänkt göra idag. Men det blev totalt kaos. Vi har alla julgrejer på vinden, så jag gick upp där och hämtade ner granen och den stora lådan som det står julsaker på. När vi hade ställt upp granen insåg vi att vi hade fått med oss fel julgransbelysning ner, så vi gick upp igen. Belysningen vi tog ner då fungerade inte heller, så vi gick upp igen och insåg att vi inte har någon belysning. Det var typ tre år sen vi hade framme granen. I år har jag dock fått för mig att jag verkligen vill ha den stora granen, av någon underlig anledning. Så vi klädde aldrig granen idag, men imorn, då ska den kläs! (För vi åkte till Maxi och köpte belysning på eftermiddagen.)

Trots att besöket på frimis uteblev så har jag haft en väldigt trevlig eftermiddag och kväll, vi har nämligen varit hemma hos Micke och Johanna och firat deras 30-årsdagar. Vi har ätit indisk middag och indisk efterrätt, väldigt kulinariskt, och gott trots att jag petade undan de läskigaste sakerna ;)
Häromdagen skrev jag att jag hade fixat en perfekt present till Micke och han blev väldigt glad, Johanna också för den delen. Jag hade nämligen pärlat ett svartvitt porträtt på Elvis som jag blev väldigt nöjd med. Men dom blev glada och det var trevligt, dom fick även några glasunderlägg också, kan vara bra att ha tänkte jag.
Så lyckad kväll med lyckade presenter :)

Just, jag och pappa var på Maxi på förmiddagen också och inhandlade marsipan i både vitt, rött och grönt. Så vi har skapat marsipanmästerverk här på dagen. Sjukt nice!


Ja, tomten är Hammarbyare, det vet väl alla..

/ Amanda

Ps. Roma gjorde just 1-0 mot Milan, NICE!! Ds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0