Musik

När man står och sorterar och kammar julkort så är det ett utmärkt tillfälle att lyssna på massa bra musik som man tidigare inte hunnit lyssna på. Så de här senaste dagarna har fyra album spelats flitigt i min iPod.
Soundtracket till Step Up 3D
Petter - En räddare i nöden
Daniel Adams-Ray - Svart, vitt och allt däremellan
Så mycket bättre

Filmen Step Up 3D är sjukt bra, kanske inte den bästa av dom, men definitivt bra! Vissa låtar i filmen är dock inte jättebra alltså, vissa är väldigt intetsägande faktiskt. Det kanske är ganska vanligt när man pratar den här typen av musik. Men självklart finns det bra låtar också och jag har verkligen fastnat för http://www.youtube.com/watch?v=kn6-c223DUU som är så sjukt bra! Men jag måste säga att soundtracket överlag är väldigt bra musik att kamma julkort till, man får in ett bra flow ;)

Petters nya album är riktigt bra. Fast ja, nya och nya - jag vet faktiskt inte när det släpptes men det är det senaste albumet i alla fall. Petter är en fantastisk artist som bara leverar bra saker och han gjorde några riktigt bra tolkningar i programmet Så mycket bättre. Men som sagt, skivan är riktigt bra och speciellt låten http://www.youtube.com/watch?v=c9kv3JK7TjY

Snook var ju ett band man lyssnade på mycket i högstadiet och dom var väl ganska bra. Och i somras kom så Oskar Linnros' solodebut i form av albumet Vilja bli som jag lyssnade på säkert 3 gånger om dagen när jag körde runt och tömde lådor. Så fantastiskt bra. Men nu har ju även den andra halvan av Snook släppt ett soloalbum, nämligen Daniel Adams-Ray. Albumet heter Svart, vitt och allt däremellan och är också fantastiskt bra. http://www.youtube.com/watch?v=71PrWLvO7Z8 är ju den stora singeln från albumet och jag skulle vilja påstå att det är den bästa låten på hela skivan.

Programmet "Så mycket bättre" har säkert alla hört talas om, några artister samlades och gjorde tolkningar av varandras låtar. Ett väldigt spännande koncept med en väldigt bra utgång. Vissa tolkningar är dock bättre än andra, men så är det ju alltid när folk är i farten och gör covers. Men Petter lyckades riktigt bra med http://www.youtube.com/watch?v=uXKQdTb2_SQ och Lasse Berghagen gör faktiskt en riktigt bra version av Petters låt http://www.youtube.com/watch?v=E_T3y7rKR4I

Men ja, fyra relativt nya album med bra musik som jag starkt rekommenderar att ni lyssnar på! Speciellt om ni ska jobba med julkort ;) 

Nu ska jag sova och imorn är det sista rycket med julkorten som gäller och sen tar jag faktiskt jullov i några dagar! :D

/ A 

(Jag är för trött för att ens börja bråka med länkarna som inte blir som jag vill trots att jag gör som man ska göra..)

Kommentarer
Postat av: Richard

Vill du exempelvis att länken till Petters "Längesen" ska synas som just texten "Längesen" istället för själva adressen?



I så fall byter du ut adressen mellan a-taggarna till "Längesen". Adressen inuti den första a-taggen ska alltså lämnas orörd då det är den som är själva målplatsen för länken.



Om det nu är detta du menar?



Lycka till! :)

2010-12-23 @ 11:58:59
URL: http://TheStorm.se
Postat av: A

Ja jo men jag gjorde ju så, men det funkade ju inte...

Fast jag kan ju ha gjort fel, jag är ganska dålig på sånt här hehe

2010-12-23 @ 22:53:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0