National Geographic Wild!

Det är ganska skumtm ed våra TV-kanaler här hemma, ibland har vi bara några stycken men helt plötsligt så har vi hur många kanaler som helst. Inte betalkanaler som canal + och viasat förstås men i princip alla andra. Inte för att Al Jazeera och Rai Due är så speciellt lockande, men äntligen kan jag kolla på National Geographic Wild igen. Jag älskar Nat Geo Wild, kan vara den bästa kanalen som finns, otroligt intressanta program! Inte som Animal Planet där de i princip bara visar Djurpolisen, det är bra men på tok för hemskt.

Så igår kollade jag på ett väldigt intressant program om tigrar i Indien. Det handlade om drottning Sartra och en hane som hette Athias. Sartra hade kämpat till sig det bästa reviret i hela Indien men en dag kom Athias och började snika in sig och åt upp all hennes mat som hon hade i sin gömma. Och efter fyra månaders monsunregn var det dags för en battle dom emellan, och Sartra verkade sjukt taggat och uppbådade allt sitt mod, men när hon stog öga mot öga med Athias insåg hon att en kamp mot en 200 kg tung hane inte var grejen så då la hon sig i parningsställning istället, men Athias brydde sig inte, han såg bara stöddig ut. Snacka om manligt patriarkat i tigervärlden. Så till slut hade Sartra inget annat val än att lämna det bästa reviret i Indien. Men det gjorde tydligen inget enligt programledaren för Sartra hade sina bästa år framför sig. Men jag tyckte ändå att Athias var en idiot.

Haha, sjukt ointressant för er att läsa va? Men det jag menar är att ni borde verkligen kolla mer på Nat Geo Wild om ni har tillgång till det, sjukt värd kanal! :D

Idag ska jag plugga, åka till Frövi för match och limma en pärltavla.

Ha det!

/A


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0