Spontana handlingar = jullov

Nu ska jag berätta en liten historia om hur spontan och impulsiv man skulle kunna vara:
C, som är med i min projektgrupp, har en fästmö som idag åkte till Thailand med sin familj. Han var självklart avundsjuk på det och ville från början gärna följa med men med skolarbete och bara tanken på den dyra resan gjorde att han avstog. Men nu har vi kommit en bra bit på väg med projektet och det finns billiga sista minuten-resor att ta. Så han fick för sig att han skulle åka till Thailand i två veckor, för att kunna fira jul med sin fästmö, helt förståeligt att man vill göra det.
Dock trodde jag inte att han skulle genomföra sin plan, dels på grund av att vi kanske inte blir klara med projektet den här veckan och att han antagligen inte har vaccinerat sig i den mån som är bra. Men ungefär en timme efter att jag kommit hem så ringde han och sa, på söndag åker jag, och kommer hem den 3 januari. Alltså, sjukt impulsivt faktiskt. För han kom verkligen på idag att han borde åka till Thailand.
Jag skulle också vilja vara sådär spontan och impulsiv ibland, faktiskt. Han tyckte även att jag borde tänka Fuck it och åka med till Thailand över jul. Men nja, jag vill faktiskt se Kalle Anka, vara med Anton på julafton, leda tjejerna till ett guld i Örebrocupen och fira nyår med mina vänner. Jag skulle dock ha råd med det.
Men ändå, man borde helt enkelt vara mer impulsiv, speciellt när det gäller resor till värmen i Asien.

Det positiva med hans impulsiva handling är att eftersom att han ändå inte är hemma så kommer vi inte kunna grupparbeta, vilket innebär att jag får jullov typ 22 december -3 januari. Yippi-Ka-Yey motherfucker! :D


Annars har jag spelat innebandy idag, jag är helt slut nu. Jösses alltså, jag kommer att somna gott när jag väl kommer i säng, vilket borde bli snart, med tanke på att jag ska vara i skolan tidigt imorn. Men jag glömde astmasprayen hemma vilket gjorde det hela ännu jobbigare.

Igår jobbade jag, hemskt kallt blev det efter ett tag. Jag trodde verkligen att fingrarna skulle ramla av en efter en, men dom sitter kvar. Men det är fan inte soft att vara brevbärare längre, man vet att man lever. Men det är trevligt det med, nästa vecka blir det massa jobb. Man måste dela ut lite julkort för att det ska bli en riktig jul, så är det bara! 

/ AMANDA 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0