Dagen idag

Idag har vi spelat Örebrocupen i Idrottshuset. Det var nog 6-7 år sedan jag spelade Örebrocupen där senast, men jag måste säga att det är mycket coolare att vara tränare i idrottshuset. Jag vet inte varför, det bara kändes som det.
Första matchen gick inte jättebra, vi var inte alls med från start, men det är ganska typiskt oss faktiskt. Men vi höll i rätt bra ändå, så det var surt att Skyllberg fick in 2-1 med två minuter kvar och att vi inte lyckades sätta en kvittering. Men när det är två minuter kvar och man har underläge så går tiden väldigt fort.
Sen vaknade tjejerna till liv, och vinst med först 3-1 mot Adolfsberg och sen 5-1 mot ÖSK. Det är alltid så jävla skönt att vinna mot AIK, dom ska bara ha. Men det var antagligen mitt fel för deras tränare skyller alltid på mig, en gång var det mitt fel att det åskade och en annan gång var det mitt fel att domaren inte blåste av för offside trots att jag inte ens såg situationen. Haha, deras tränare är så mysiga..eller inte.

Men nu är vi klara för semifinal på torsdag i alla fall, mot Hovsta. Det tar vi! Åh, jag är så stolt över tjejerna i alla fall. För ibland spelar dom så bra så jag nästan vill börja gråta. Det är en fantastisk känsla! :D

Efter första matchen gick jag hem till Josefin och fick lunch i form av ris och vegetariska vårrullar. Jag har aldrig i mitt liv ätit vårrullar, men det var okej, inte top notch men absolut ätbart. Mätt blev jag i alla fall. Och det är ju huvudsaken, och det är alltid trevligt att bli bjuden på lunch, speciellt hos Josefin.
Och efter att alla matcher var spelade gick jag åter hem till Josefin för lite mer häng. Vi drack julmust, Josefin stickade och vi Örebroskvallrade litegrann.

Sen åkte jag hem, storebror Micke kom hit på fika och visade upp sin nya systemkamera som han köpte för sina födelsedagspengar. Han verkade väldigt nöjd och fotade hur mycket som helst. Jag fick även en julklapp, aningen otippat, men väldigt trevligt. Beverly Hills säsong 5 :D Nu är det bara säsong 6 som saknas, sen har jag alla 10. Yey! :D

Imorn blir det till att plugga och träffa Lovisa. Säkert lite innebandy också om vi har bil. Det märks.

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0