Fotbollsgala och bio

Jaha, nu har snart halva den här veckan gått. Ska bli ganska skönt med helg faktiskt. Har redan en hel del planer. På fredag kväll ska jag nog till Bio Roxy, min bror ska uppträda på Kulturnatten. På lördag ska jag sova extremt länge. På söndag är det dags för första seriematchen i futsal. Det blir spännande!

Veckan hitills har mest bestått av skolan. Har haft ett seminarium, en föreläsning och massa grupparbete. Men det flyter på bra och nästa vecka har vi redovisning av historieprojektet. Det blir nog bra. :)

I måndags var det fotbollsgalan, som jag självklart tittade på. Zlatan fick guldbollen, och jag antar att han förtjänar den, i år också. Men jag tycker inte att han skulle ha vunnit priset för bästa anfallere. Jag tyckte att Ola Toivonen förtjänade den mer. Inte sagt att han är bättre, men Zlatan vet att han kan och han har vunnit så förbaskat mycket. Lyft fram de nya och unga som faktiskt är på god väg att bli lika bra som Z. Jaja, så kan det vara. Men Linus Hallenius (Hammarby!) vann pris för årets mål. Och vilket jäkla mål det var! Sjukt snyggt. Se det!



Nu ska jag läsa om socialpolitiska modeller och repression.

Ikväll blir det Harry Potter och dödsrelikerna del 1 med Andréa. Nice!

/ A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0