Westlife och deras covers..

För ett tag sedan så läste jag en intervju med Westlife. Den här intervjun handlade om deras musik och deras nya album. Och i den här intervjun så säger dom att dom är trötta på att göra covers. Westlife är alltså bandet som har gjort två hela album med covers, dels en med Frank Sinatra-låtar och sen ett album som heter The Love Album där de har tolkat ett gäng kända kärlekslåtar. Men nu har dom tröttnat och vill göra egna låtar. 

Så idag har jag lyssnat på deras nya album Gravity. Och när jag minst anade det, vad händer då? Jo, det kommer en cover! Va fan tänkte jag. Hur har dom tänkt egentligen. Dom kan ju inte först säga att de är trött på att göra covers men sen ha med en cover på det nya albumet. 
Varför måste dom hela tiden göra covers? Deras egna låtar genom tiderna har ju blivit stora hits och de flesta låtarna är riktigt bra. 
Men dom har gjort en cover på Hoobastanks låt "The Reason". Det är en grymt bra låt, i original alltså. Inte så bra med Westlife tycker jag. Men samtidigt kan jag tycka att dom inte riktigt har lyckats med någon cover, väldigt mediokra. 

Hoobastanks version:
Hoobastank – The Reason

Westlifes version:
Westlife – The Reason



Innebandyn igår var nice, och jag har faktiskt ingen träningsvärk idag, bara en jäkla massa blåmärken. En av dom som var med har tidigare spelat hockey. Det märktes, för hon tacklades som bara en hockeyspelare gör. Och det gjorde ont vissa gånger. Lite irriterande, för det var ändå spel på skoj liksom. Och senast jag kollade så var hockeytacklingar inte tillåtet i innebandy. Men det där har nog Lovisa mer koll på..

Nu ska jag kolla på CSI och sen läsa lite i Hutchinson. Yey! Forumspel imorgon i skolan. Har ingen aning om vad vi ska göra. Men återkommer om det..

/ A 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0