Bananlikör och ishockey

Jag har börjat släktforska! Sjukt intressant faktiskt. Jag hittade en hel låda full med gamla papper som mamma sparade efter mormor och morfar. Det är en hel hög med juridiska dokument från början av 1900-talet fram till 1960 ungefär. Det är sjukt hur mycket folk jag har hittat, folk som bodde i andra delar av Sverige, så det är möjligt att jag har släkt lite här och var i Sverige. Väldigt spännande...

Igår var det fest hemma hos Anna. Det var väldigt trevligt :) Anna tog fram en halvfull flaska med bananlikör som hon ville skulle ta slut, jag kan påstå att jag tog hand om det, med lite hjälp av Andreas. Men det var mest jag som drack, det var faktiskt riktigt gott men full blev jag. Som fan! Och bakis är jag idag. Som fan!

Jag ville mest dö imorse när jag vaknade och insåg att jag skulle sitta i en bil i ungefär en och en halv timme för att åka på ishockeycup i Katrineholm. Jag överlevde dock, men jag mådde riktigt dåligt.
Och det var svinigt kallt i ishallen, fy tusan. Jag hade ändå full vintermundering på mig. Men i alla fall så var det väldigt trevligt att se på ishockey. Jag gillar visserligen inte sporten men det blir ändå roligt när man tittar på någon, tex ett brorsbarn. Hans lag vann sina två första matcher och Kevin gjorde tre mål. Han är faktiskt skitbra på den där sporten - han åker snabbt som fan också. Tur att någon i släkten är bra på skridskor - jag kan knappt stå på ett par och när jag ska stanna måste jag åka in i sargen ;) haha

Just, den 12 november åker jag till Uppsala :D Det ser vi fram emot! Jag har aldrig varit i Uppis så det ska bli coolt. Och Lovisa verkar ju se fram emot mitt besök, tur det! ;) På tal om Lovisa måste jag säga att utklädnaden till festen med temat hårresande var väldigt bra! Och vad trevligt att kemi står på pluggschemat, jag kanske kan vara till någon hjälp? ;) hehe

Nu ska jag kolla klart på Indiana Jones och de fördömdas tempel och äta upp mina popcorn :) Sen ska jag sova, för jag är så förbannat trött och fortfarande bakis..

Peace out!
/ A

PS. Bilder på pärlor kommer, men jag har inte hittat kameran.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0