Investeringar och Affärsvärlden

Igår spenderade jag ungefär 1½ timme i telefonen med Lovisa :D Sjukt värt! Ännu mer värt är att jag ska åka och hälsa på i Uppsala den 12-14 november. Och den egentliga anledningen till telefonsamtalet var att L skulle guida mig genom det krångliga bokningssystemet på SJ:s hemsida. Fast, nej, det var inte så krångligt. Efteråt kände jag mig ungefär som att jag var 70 år som inte fattade något. Men det är inte lätt alla gånger.
Men nu är det bokat och klart i alla fall och 290 kronor känns helt klart värt.

Idag har jag spenderat 2½ timme hos min frisör så nu är håret tunnare och blondare. Känns mycket skönt vill jag påstå. Helt klart värt 695 kronor. Jag gör bara bra investeringar nuförtiden.

På tal om investeringar så fick jag fyra stycken väldigt spännande brev idag. Jag blev lite konfunderad när jag hämtade in posten och det var fyra stora ganska tjocka kuvert - från samma avsändare till mig. Efter att jag öppnat dom insåg jag att det var fyra nummer av tidningen Affärsvärlden. Jag fattar verkligen ingenting, helt sjukt. Och det fanns inget inbetalningskort med heller, så jag antar att jag har fått tidningarna gratis, men jag förstår inte varför. Och det kan vara världens tråkigaste tidning..faktiskt..

Kvällen har jag spenderat med Andréa och Verran, först på Gröna Grodan. Like the good old days. Sjukt länge sen jag var där faktiskt. Det blir inte lika ofta nuförtiden, synd. Sen åkte vi hem till Andréa och spelade 3 partier Buzz. Jag vann alla gånger och var säkert en dålig vinnare men så är det när man gillar att vinna. Och jag ägnar vinsten åt Zlatan (katten alltså) som låg i mitt knä ungefär hela tiden. Han är så söt och om det inte vore för att jag skulle må jättedåligt skulle jag kidnappa honom. Lätt!

Nu kollar jag på CSI Miami och känner mig faktiskt lite trött. För ovanlighetens skull, jag kanske somnar innan klockan 1 inatt. Det vore trevligt, eftersom jag ska gå upp klockan 7 imorgon bitti. Grupparbete och handledning står på schemat. Sen är det helg! :D Den kommer bland annat bestå av klassfest och fotboll.

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0