Valet 2010 och festligheter

Så idag har jag för första gången röstat i ett val. (Om man inte räknar med det där EU-valet för ett par år sen, men jag räknar inte med det). Det var ju faktiskt inte så spännande, och jag tog massa lappar fastän jag visste precis vilka jag skulle rösta på, men pappa sa att det blir roligare om man tar massa lappar. Haha, ja roligt som fan.
Nu kan jag i alla fall avslöja vad jag röstade, och jag röstade blått - närmare bestämt på Folkpartiet. Jag känner mig nöjd med det. Så ikväll ska jag kolla på valvakan och hålla tummarna för att det inte blir Mona Sahlin som ska styra det här landet i fyra år, för då flyttar jag fan tillbaka till Norge. Jag klarar inte av den kvinnan alltså.
Efter röstningen åkte vi hem till farmor och farfar för en fika. Farfar är läskigt blå när det gäller politik - och han hade blå skjorta och dukat bordet med blått dagen till ära. Jag gillart..

Efter det var det match i Hovsta med tjejerna. Första halvlek var vi usla men i andra halvlek spelade vi sådär bra som vi gör ibland. Men vi förlorade med 2-1 och det är så surt. Tjejerna skulle behöva en vinst för självförtroendets skull. Sen skulle det ju vara trevligt med vettiga domare också. Vi fick mest frisparkar mot oss, som var extremt tvivelaktiga...trött blir jag.

Igår var det fest, galen fest! Att spela bowling onykter ledde faktiskt till konstiga bollbanor, det var berg och dalar. Men jag fick två strikar irad, det duger för mig ;)
Sen var vi på frimis och dansade oss svettiga. Och helt plötsligt fick vi en OK-stämpel på ena handen och kom in i ett rum jag aldrig varit i där musiken var så dålig så jag mest ville dö. Jag undrar om man får en sån där OK-stämpel när man har gjort bort sig tillräckligt på dansgolvet pga onykterheten. Kan vara så..

Nu väntar jag på att maten ska bli klar, för jag dör snart av svält..

/ A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0