Roma Roma Roma



Udinese - Roma igår kväll var helt galet. Det var kanske årets tråkigaste match fram till 88:e minuten. Det enda som hade hänt innan det var att Pizarro drogs ner i straffområdet och Roma tog ledningen efter att Totti slagit straffen i mål. Men vilken straff sen, så snyggt och så elegant. Men snacka om att vara iskall när han chippar in bollen när det står 0-0 och Roma verkligen behövde 3 poäng. Jag är imponerad men jag är ju iofs ganska så partisk med tanke på att jag anser att Totti är världens bästa fotbollsspelare.

Men ja, i 88:e minuten kvitterade Udinese via Di Natale. Och några minuter senare fick Udinese ett mål bortdömt efter att Asamoah använt armen lite för mycket. Jag blev faktiskt imponerad av domaren, det krävs mycket dels för att se det är armen som används men dels, och mest, för att han dömer bort målet när det händer på övertid och det är hemmalaget som gör det på ett fullsatt Freuli. 
Och så händer det, i de sista sekundrarna lurar Roma bort Udineseförsvaret totalt. Och vem står där och stöter in bollen om inte Totti. 2-1 till Roma och matchen är slut. Jag dog glädjedöden litegrann. Fucking awesome..!

/ A 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0