Nyköping och häng med gäng

Jaha, då har det gått och blivit april. Det är helt galet hur fort tiden går, det är bara två månader kvar på den här terminen och med tanke på att det redan gått tre månader av den så lär det gå ganska fort fram till sommaren nu och det tackar vi inte nej till.

Igår tog vi en tripp till Nyköping för att fira Johnny (bror) och Kevin (brorsbarn) som båda har fyllt år den senaste tiden. Vägen dit kan vara världens tråkigaste men jag tog vara på tiden genom att läsa en bok om barn och unga som begår brott. Ganska intressant men jag stör mig på böcker som innehåller särskrivningar och stavfel, speciellt som vi ska skriva så jävla perfekt hela tiden. Men så kan det vara. Men det värsta med att streckläsa en kursbok är att man inte kommer ihåg så värst mycket av den typ dagen efter. Så jag kommer nog få skumma genom den lite till så jag kan svara på seminariefrågorna.

Men vi hängde i Nyköping i några timmar och fikade litegrann. Det var trevligt, speciellt som man inte träffar dom så ofta eftersom dom ändå bor två timmar härifrån. Inte för att jag träffar mina andra syskon så speciellt ofta heller, men jag skyller det på tidsbrist.

Vi kom hem igen vid 19-tiden, då slängde jag i mig lite pizza och åkte vidare till Andréa och Andreas för att hänga med folket. Vi kollade litegrann på Milan-Inter men det kändes lite tråkigt så killarna fick stå för fotbollstittandet medan jag, Andréa, Anna och Verran satte oss i köket och drack alkohol. Så jag hade en trevlig kväll. Planen var egentligen att åka till Virus för att kolla på Thyselius spelning. Men det var ingen som var taggad på det och i den här staden kan man ju inte gå runt själv...

För här är det ju våldtäkter och mord varannan dag. Men jag tycker det börjar bli lite överdrivet, för jag menar - den värsta våldtäktsmannen är ju fast och det är ju ingen som går runt och mördar folk utan anledningen i den här staden. Mord sker i alla städer och länder, Örebro har bara haft lite otur den senaste tiden, så är det.

Jaja, nu måste jag plugga vidare för imorgon och på tisdag ska jag jobba så då finns det knappt ingen tid över till att plugga. Så det är bara att köra.

Och ikväll är det Roma - Juventus. Gött!

Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0