What's a-motto with you?

Egentligen borde jag vara i skolan just nu och vara på föreläsningar hela dagen. Men jag har faktiskt bättre saker för mig. Eller ja, jag är hemma och pluggar istället. Föreläsaren har vi haft förut och det är tyvärr inte så mycket att hänga i Bob. Hon kan sin sak men är inte så bra på att förmedla den till stora grupper. Så jag sitter hemma och skriver på nästa veckas seminarium istället. Tänkte att det var smartare för jag kommer nog inte ha så mycket tid över för plugg i helgen. (Läs: ingen tid alls).

Annars kommer dagen att innehålla packning inför helgens bravader, städning av rummet för att dammsuga upp eventuellt pollen som har en tendens att smyga sig in och sen ikväll blir det fotbollsträning. Ja, full rulle skulle man kunna säga.

Igår efter skolan träffade jag Sanna, vi åt blåbärspaj och pratade om livet. Nice nice! Och nästa helg har hon födelsedagsfest så nästa projekt blir att hitta en födelsedagspresent till kvinnan. Inte det lättaste i världen inte. Förra året improviserade jag och gav henne presentkort på middag och biljard. Det har ännu inte hänt. Haha, sjukt bra grej. Men vi tar det i Turkiet, det blir bra. :)

Kollade även på El Clasico Grande igår, alltså Real Madrid - Barcelona i Champions League semifinal. Jag brukade gilla Barcelona förut, eller jag gillar dom fortfarande på det sättet att de kan spela en helt fantastisk fotboll. Men allt runtomkring, jag börjar bli lite skeptisk. Dom får oftast allt med sig och inget mot sig i matcherna. Reals tränare Mourinho blev lite sur efter matchen igår och uttalade sig lite hårt. Till exempel sa han något i stil med att vem vågar kritisera ett lag som har UNICEF på tröjan. Jag kan tänka att det ändå ligger något i det, jag hoppas inte men man vet fan aldrig med fotbollen längre. Nej, jag är faktiskt inne på Mourinhos linje i det här fallet, Barca får alla fördelar som går att få och då är det ngt fel...

Nog om fotboll, dags att plugga vidare ett tag nu.

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0