Andreas Carlsson



Läste ut den här boken igår och jag måste säga att jag är imponerad av Andreas Carlsson. Rekommenderar den verkligen!

Hur som helst så är dom flesta av er nog medvetna om att pojkband är min stora svaghet vad gäller musik. Vissa stunder är det det enda jag lyssnar på. Men grejen är ju att det alltid är bandet och artisterna som står i fokus. Men alltså herr Carlsson förtjänar en stor jävla eloge. Jag var innan jag läste boken medveten om att han skrivit många av hitlåtarna som jag växte upp med, då framförallt till pojkband som Backstreet Boys, *NSYNC, Westlife och 5ive. Men det jag inte visste var att han i princip har skrivit alla mina favoritlåtar med dessa band.
Så ja, skriva låtar det kan han, i alla fall låtar som jag älskar över allt annat!

Men ja, jag rekommenderar den verkligen, det är otroligt intressant att läsa om allt han har upplevt. Det är speciellt roligt att läsa om hur vissa låtar kom till och att till exempel "I want it that away" med Backstreet Boys är den mest kryptiska låttexten han någonsin skrivit. Lyssna på den, den är ganska skum faktiskt ;)

Och det bästa är att Westlife i princip sa, i deras begynnelse, att de ville bli precis som Backstreet Boys, musikmässigt och storhetsmässigt. Tänk om jag hade vetat det år 2000 när jag hade en pojkbandskris..haha.

Läs den!

/ A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0