2 kg choklad och Elliott

Roma ger mig huvudvärk just nu. Jag blir så frustrerad och lite förbannad till och med.
I onsdags förlorade dom mot Shakhtar Donetsk med 2-3. Shakhtar av alla lag liksom, dom ska fanimej vinna mot dom! Inget snack.
För att inte prata om dagens match. Roma ledde med 0-3. 0-3! Men förlorade med 4-3. Det är så sinnessjukt. Det är ju något som är fel alltså. Felet skulle kunna stavas Ranieri. Tur att han avgick som tränare efter matchen då. Men i egenskap av tränare så vet jag att det på något sätt inte är tränarens fel, i alla fall inte till 100 %. Men det gäller ju att ta tillvara på de tillgångar man har på bästa sätt. Och Roma kanske inte har tillräckligt bra spelare för att vara i toppen. Men dom var ju sååå nära Scudetton förra året. Så jo.
Men det får fan bli lite ordning på Roma nu, för jag kan ju inte gå runt och vara såhär frustrerad jämt. Men det ska bli spännande och se vem som tar över Roma nu. Jag skulle kunna anmäla mig frivilligt...

Men förutom fotbollsrelaterade problem så har den här helgen varit väldigt trevlig men framförallt har den varit lugn och avkopplande och jag har inte ens behagat mig att öppna en enda skolbok. Jag kanske borde ha gjort det, men jag har verkligen inte känt för det. Istället har jag levererat en 2 kg tung födelsedagspresent till Lovisa. Den innehöll 20 st maraboukakor á 100 gr. Jag har en känsla av att presenten blev uppskattad men jag tror att hon gillade pärlplattan i form av Heffaklumpen snäppet bättre. :) Det var självklart väldigt trevligt att träffa Lovisa, det händer ju inte så ofta nuförtiden, vilket såklart beror på att hon bor i den där staden Uppsala.


Lovisas present

Men det allra bästa var nog att det återigen är dags för mig att ha hand om Elliott. Det är trevligt med lite sällskap och han är ju så söt! Och mysig!
För er som undrar över det här med Elliott så är det ju så att jag och L fick det här söta gosedjuret i julklapp av Tove förra julen i Oslo. Så vi har alltså delad vårdnad om honom. :)


Elliott!

Idag har det varit fotbollsträning, det var inte så många där vilket resulterade i att jag var med och spelade match i 30 minuter. Det var sjukt jobbigt, men trevligt med ett litet träningspass. Jag gjorde till och med några mål. Skönt att takterna sitter i. ;)
Efter träningen tog jag en promenad till Sanna och fikade och snackade lite skit i några timmar. Väldigt nice! :)

Så efter en lugn och trevlig helg är jag redo för en ny vecka med skola. Dock är jag inte ett dugg trött just nu så det ska bli spännande att se när jag somnar. Jag tippar på ett halv två.

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0