Filmer och serier

Alltså, jag har i flera år gått och tänkt att Harry Potter och Fenixorden är en dålig film. Men nu har jag kollat på den, för första gången sen jag såg den på bio typ 2007. Den är ju faktiskt inte så dålig. Jag skulle dock vilja påstå att det är den sämsta av HP filmerna, men den är ju inte dålig ändå. Spännande. Intressant att man kan gå runt och få för sig att filmer är dåliga när dom inte är det...

Det är ungefär som att jag ska ge Lost en ärlig chans igen. Jag tröttnade på den där serien efter 1½ säsong ungefär. Men min systerdotter har snöat in totalt på den serien så jag ska faktiskt ge den en till chans. Har två säsonger på hårddisken nu som jag ska gå genom. Vi får väl sen om jag tycker annorlunda nu..

Jag har även kollat genom första säsongen av Solsidan, serien som prisas av varenda människa i Sverige just nu. Det är verkligen så, det vanligaste ordet på facebook klockan 20.00 på söndagar är just: Solsidan.
Men nej, jag förstår inte humorn. Eller, alltså, det är ju roligt, men jag har typ skrattat en gång på hela första säsongen. Så överdrivet roligt tycker jag inte att det är. Men jag har överlag lite svårt för svenska serier och filmer. Fast Ove Sundberg är ju i en klass för sig...
Josephine Bornebusch är iofs fantastisk! Hon är ju sjukt klockren i den rollen. Fast hon är ännu roligare i serien "Välkommen Åter". Den borde ni se om ni inte har sett den. Sjukt roligt!

/ A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0