Disney on Ice och flytten

Igår tog vi bussen mot Stockholm för att kolla på Disney on Ice! :) Vi innebär jag, mamma, syster Helena och syskonbarnen Anton, Sandra och Emelina plus att Andréa och Ella var med på ett hörn. Det var riktigt nice! Disney on Ice är faktiskt sjukt häftigt, jag är imponerad över folk som kan åka runt på skridskor i en stor Kalle Anka outfit, helt galet. Storyn i år var dock lite trist, jag är inte så uppdaterad på de senaste disney-filmerna så det var nog därför.
Men det var mest trevligt att spendera en hel dag med Anton och han är redan taggad på Disney on Ice nästa år, det är jag med ;)
Och jag köpte en sån där slush eller vad det heter. Sjukt konstig grej, sitta och äta färgad is liksom, förstår inte tjusningen. Det var det svåraste jag gjort i hela mitt liv och det var mer is på golvet än i min mage när jag var klar. Men jag köpte den mest för att få en häftig Stitch-mugg :D

Den här dagen började med en mindre försovning, inte så värst bra, men jag hann i tid ändå. Jag skulle träffa min grupp på stadsbibblan för att förbereda opponeringen. Allt är så nytt hela tiden så man vet liksom inte riktigt vad det är som ska göras. Men det går säkert bra, jag är inte så orolig faktiskt. Det är nog det bästa med att bara ha grupparbeten, om man har gjort något fel så behöver man inte ta smällen själv, jag gillart ;)
Vi var klara vid lunch, jag köpte lite pärlor och sen tog jag en promenad till Andréa och Andreas (dagens motion, check! hehe) Där spenderade jag ungefär 7 timmar med att packa ihop deras lägenhet. Jag styrde upp packningen av köket och jösses vilken tid det tar att slå in allt porslin och glas i papper. Men det blev bra till slut. Det var kartonger överallt till slut. Oftast var det en katt ivägen också, men dom är så söta så det går ju inte att bli sur på dom. Fast lite ovärt när Chippen hela tiden skulle hoppa upp på den enda kartongen han inte fick hoppa upp på, nämligen den med vinglas som var märkt FRAGILE! Haha, galna katter.
Nu har jag mest andningssvårigheter - damm, katter och trycksvärta tillsammans är ingen bra kombo för mig faktiskt. Plus att jag börjar känna mig förkyld också, sjukt ovärt.

Så resten av kvällen ska jag slappa, kolla på Goldfinger på TV (den bästa bondfilmen enligt mig).
Imorgon blir det nya tag med pluggande och antagligen packa upp saker i deras nya lägenhet.

/ A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0