Läsningen

Jag skulle vilja spendera hela den här dagen med att bara lyssna på Lars Winnerbäck och läsa en vanlig skönlitterär bok utan press. Jag har en hel hög med skönlitterära böcker som bara väntar på att bli lästa.
Men bredvid den högen så finns en annan hög, en högre hög som verkligen väntar på att bli lästa. Och nu snackar vi inte skönlitterärt längre. Det skulle kunna vara roligt att läsa böckerna i den högen om det inte var under tidspress.
Lätt uträknat av en i klassen så ska vi läsa 6 böcker och skriva 10 sidor text på 54 timmar. Jag vet faktiskt inte riktigt om det är möjligt. Det låter i alla fall väldigt orimligt. Därav måste jag sitta idag och läsa en hel del. Grejen är ju att det är intressanta ämnen att läsa om, men man glömmer lätt bort det när man ska pressa in det i skallen. Hjärnan går på högvarv konstant, är det konstigt att man har huvudvärk?

Men nej, jag ska gaska upp mig nu, bläddra lite i Nya sociallagarna och Barnrättens grunder och försöka få in så mkt som möjligt.

Ikväll är det dags för lite fest hos Oscar och Verran eftersom att Oscar fyller om några dagar. Det blir nice och jag hoppas han blir glad för sin present som jag satt och fixade med igår :)

/A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0