Veckan

Hitills har den här veckan varit väldigt soft och allt talar för att den kommer fortsätta på samma spår.
Jag har haft två föreläsningar den här veckan, båda två timmar långa. Innehållet har varit relativt bra, dagens handlade om kommuner och förvaltningar, rätt så intressant faktiskt. Och om inte annat så har jag i alla fall lärt mig att jurister lämnar hjärtat hemma och tar bara med sig hjärnan när de går till jobbet. Sjyst grej!

Igår gjorde jag mina första postala insats för det här året. Jag delade visserligen inte ut någon post, jag var bara inne och kammade post och gjorden en drös med eftersändningar. Jag slutar aldrig fascineras över att folk flyttar som galningar eller att det kommer post till folk på adresser som de säkert aldrig bott på. Spännand det där..
Vid klockan 14 slutade jag, men när jag kom hem så hade elbilen fått punktering precis utanför oss, så då fick jag visserligen dela ut lite post, på halva min gata. Sen när däcket hade blivit bytt på elbilen fick jag köra ner den till kontoret, lite postutryckning sådär mitt på dagen. Sånt som händer...

Nu har jag tagit helg, ingen skola förrän på måndag så imorn ska jag träffa bror för lunch, det ska bli trevligt. Den enda skolgrejen jag ska göra i helgen är att skriva vad jag har för förväntningar på kursen, på mig själv och på min grupp. Men det är chill för det ska ju inte vara några referenser ;)

Just, igår var det en artikel i NA angående vargjakten och att det fanns misstanke om att en varg hade blivit skadeskjuten. I den artikeln hade herr Wilde som är rovdjursansvarig på länsstyrelsen i Örebro uttalat sig, jag citerar:
"Det är betydligt bättre med en helbom än med en dålig träff."
No kidding?! Jag undrar om han kom på det helt själv? Oavsett var han säkert nöjd med det uttalandet...

/ A


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0